Facebook ogłosił wprowadzenie kolejnych, ważnych jak się wydaje, nowości w ustawieniach prywatności. Koniec z masowym tagowaniem zdjęć, łatwiej będzie się też dzielić informacjami z konkretnymi grupami znajomych.
Jedną z najważniejszych zmian będzie z pewnością konieczność zaakceptowania znacznika którym ktoś oznaczył nas na dowolnym zdjęciu. Do tej pory użytkownicy serwisu otrzymywali powiadomienia, że zostali oznaczeni na jakieś fotce – często o mało eleganckim charakterze. Mogli wtedy zobaczyć zdjęcie i ewentualnie usunąć swój znacznik. Od teraz każde oznaczenie na zdjęciu będzie musiało być przez użytkownika zaakceptowane wcześniej. Dopiero jeśli wyrazi zgodę, będzie widoczny jako osoba na zdjęciu.
Kolejną nowością będzie pojawienie się przycisku, który pozwoli na określenie czy dany post, zdjęcie czy link widoczny będzie dla wszystkich czy tylko do wybranej grupy np. znajomych. To wyeksponowanie funkcji, która w Facebooku dostępna była od dawna, a która przypomina Kręgi znane z Google+. Zmienić będzie można również ustawienia widoczności każdego postu już po jego opublikowaniu.
Przeniesione zostały również ustawienia prywatności. Znajdują się teraz obok udostępnianych treści.
Dzięki temu od razu widzisz, kto będzie mógł zobaczyć Twój post. Możesz łatwo wybrać, kto co zobaczy. Na przykład udostępniać informacje o mieście rodzinnym wszystkim, a numer telefonu – tylko rodzinie – czytamy na stronach serwisu.
Ciekawie zapowiada się również opcja „Podgląd mojego profilu”. Pozwala na podejrzenie jak profil widoczny jest przez innych użytkowników. Nie jest to nowa rzecz – do tej pory jednak była dość głęboko schowana w ustawieniach prywatności.
Znika również funkcja Places. Do tej pory użytkownicy aplikacji mobilnych Facebooka mogli „meldować się” w miejscach, w których właśnie przebywają. Teraz do udostępniania lokalizacji wystarczy komputer. W polu udostępniania pojawi się przycisk lokalizacji, który pozwala dodać ogólną lokalizację do wszystkich postów od momentu włączenia tej funkcji do momentu jej wyłączenia. Można również dodać do postów konkretne miejsce, takie jak park czy restauracja – nawet jeśli fizycznie nie jest się obecnie w danym miejscu. W dowolnym momencie można wyłączyć tę funkcję.
Wyżej opisane funkcje pojawiać mają się stopniowo, w ciągu najbliższych dni dla wszystkich użytkowników Facebooka. Więcej informacji na oficjalnym blogu Facebooka.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.