Dużym sukcesem zakończyła się subskrypcja akcji Travelpalnet.pl, lidera turystycznego e-commerce w Polsce. Zainteresowanie inwestorów niemal trzykrotnie przekroczyło wielkość oferty. Konieczna będzie prawie 80% redukcja zleceń kupna. Redukcja zapisów w book-buildingu wyniesie 59,3%, ze względu na dwukrotnie większą alokację zapisów na akcje dla inwestorów uczestniczących w procesie budowania księgi popytu.
W ramach zakończonej w czwartek, 30 czerwca subskrypcji inwestorzy złożyli zapisy na 1 008 670 szt. akcji (w tym na 821 729 szt. w procesie book-buildingu). Tym samym objęte zostały wszystkie walory, czyli 370 370 szt. po maksymalnej cenie emisyjnej 18 zł. Dzięki emisji Travelplanet.pl uzyskał kwotę 6,67 mln zł.
Cieszymy się z ogromnego sukcesu publicznej emisji akcji Travelplanet.pl. Już w procesie book-buildingu widoczne było duże zainteresowanie inwestorów akcjami pierwszej spółki e-commerce, która będzie notowana na GPW. – mówi Tomasz Moroz, wiceprezes spółki. W efekcie okazało się, że inwestorzy złożyli o wiele więcej zapisów niż liczba akcji zaoferowanych przez naszą spółkę. Wkrótce debiut, który mamy nadzieje, podobnie jak zapisy zakończy się dla wszystkich akcjonariuszy sukcesem- dodaje.
Działalność Travelplanet.pl wzorowana jest na modelu biznesowym europejskich i amerykańskich internetowych biur podróży, takich jak Expedia.com, Lastminute.com czy Ebookers.com. Firmy te stanowią obecnie podstawowy kanał sprzedaży dla dostawców turystycznych, linii lotniczych oraz sieci hotelowych na rynkach Europy Zachodniej i USA, osiągając bardzo wysoką wycenę na światowych giełdach, tj. NASDAQ i LSE.
Po ugruntowaniu swojej pozycji na polskim rynku Travelplanet.pl planuje także rozszerzenie zasięgu działania na inne kraje Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie turystyka internetowa dynamicznie się rozwija.
Wpisy promowane
- Zaplanuj świąteczne wydatki dla pracowników – Jak wybrać idealny prezent?Święta Bożego Narodzenia to czas, który w wielu firmach wiąże się nie tylko z magią i wspólnymi świętowaniem, ale również ...
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.