Microsoft podpisał umowę poufności z Yahoo, dzięki której będzie mógł przyjrzeć się finansowej kondycji firmy. Czy to bardzo czytelny znak ponownego zainteresowania przejęciem?
Umowa poufności, o której jako pierwszy doniósł New York Times, pozwala Microsoftowi dołączyć do firm private equity takich jak Silver Lake czy TPG Capital, które mają bezpośredni i dokładny wgląd do wyników finansowych Yahoo. Może to świadczyć o tym, że Microsoft jest zainteresowany przejęciem Yahoo, a w dalszej kolejności – integracją jej usług ze Skypem, którego przejął w maju tego roku.
Przypomnijmy, że to nie pierwszy raz, kiedy Microsoft zbliża się do Yahoo. W październiku pojawiły się doniesienia o prowadzonych rozmowach; podobne odbywały się w 2008 roku, ale zakończyły się fiaskiem. Już od 2009 r. firmy mają podpisane porozumienie o współpracy, na mocy którego domyślą wyszukiwarką Yahoo jest Bing.
Przejęcie Yahoo może budzić jednak obawy udziałowców Microsoftu. Z jednej bowiem strony oznaczałoby dostęp do portalu z dużym ruchem, ale z drugiej – Yahoo nie jest raczej biznesem z dużym potencjałem rozwojowym.
Microsoft nie musi być jedyną firmą zainteresowaną kupnem Yahoo. Pojawiają się głosy, że na taki krok zdecydować może się AOL. Tim Armstrong, szef AOL, miał o tym rozmawiać z najważniejszymi udziałowcami. Potencjalnym inwestorem mogą być również chiński gigant Alibaba oraz rosyjski Digital Sky Technologies.
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.