W projekcie ’Wyślij Wiadomość’ może wziąć udział każdy, kto odwiedzi stronę internetową wyslijwiadomosc.pl. Po wejściu na stronę będzie można wysłać wiadomość liczącą maksymalnie 360 znaków. Jest to pierwszy tego typu, powszechnie dostępny projekt na świecie. Na stronie znajdują się również materiały o charakterze popularnonaukowym dotyczące astronomii. Będzie ona dostępna w kilku językach, min. w angielskim, rosyjskim i niemieckim.
'Traktujemy projekt ’Wyślij Wiadomość’ jako tworzenie spuścizny dla przyszłych pokoleń. Chcemy umożliwić to jak największej liczbie osób. Jeśli komunikat wróci kiedyś na Ziemię, będzie on swego rodzaju łącznikiem miedzy nami, a naszymi następcami. W ten sposób chcemy podkreślić jak ważne dla naszej firmy jest podkreślenie tradycji i historycznej ciągłości’ – mówi Krzysztof Rut, dyrektor ds. komunikacji w Grupie Żywiec S.A., partnera projektu.
Wszystkie zebrane wiadomości z projektu 'Wyślij Wiadomość’ będą wysłane w przestrzeń kosmiczną 11 stycznia 2006 roku z radioteleskopu w Państwowym Ośrodku Kontroli
i Testów Kosmicznych w Evpatorii na Krymie. Wiadomości będą przetworzone zgodnie
z możliwościami kodowania przez urządzenia radioteleskopu. Przyjmą postać fali elektromagnetycznej, która zostanie wysłana w kierunku gwiazd z prędkością światła – 300 tys.km./sek. Wiadomość będzie składała się z dwóch części: krótkiej – naukowej i długiej
– złożonej z tekstów uczestników projektu. Czas wysyłania danych będzie wynosił około
5 godzin.
'Projekt 'Wyślij Wiadomość’ to doskonała okazja do popularyzacji osiągnięć polskiej astronomii poprzez zabawę. Mam nadzieję, że uczestniczenie w tego typu projekcie podniesie motywację do zdobycia większej wiedzy na temat astronomii. Marzenie o zdobyciu odległych zakątków kosmosu i chęci nawiązania kontaktu z innymi cywilizacjami towarzyszyło chyba każdemu z nas. Dzięki temu projektowi wiele osób ma szansę na zrealizowanie przynajmniej ich części.’ – mówi ekspert merytoryczny projektu, prof. Edwin Wnuk, dyrektor Obserwatorium Astronomicznego UAM w Poznaniu.
Na podstawie analizy treści wysłanych wiadomości zostanie opracowany raport socjologiczny. Dzięki któremu będzie można się dowiedzieć, co jest najważniejsze dla polskiego społeczeństwa i co jego przedstawiciele chcieliby zostawić po sobie potomności. Dokument ten będzie spuścizną dla przyszłych pokoleń i skarbnicą wiedzy na temat wartości, celów i postaw ich przodków. Raport przygotuje dr Mirosław Pęczak, socjolog z Wydziału Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Partnerem projektu 'Wyślij Wiadomość’ jest Grupa Żywiec S.A.
Strona wyslijwiadomosc.pl została przygotowana przez agencję interaktywną Max Weber.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.