Dzięki analizie danych zebranych na przełomie trzech ostatnich lat [2010, 2011, a także pierwszy kwartał 2012 roku], firma FreshMail opracowała pierwsze tak obszerne badanie rynku e-mail marketingowego w Polsce. Zostało ono oparte na aktywności ponad 15 000 000 odbiorców newsletterów (unikalne adresy e-mail), do których wysyłane jest, za pomocą systemu FreshMail ponad 1 000 000 000 wiadomości e-mail rocznie.
Podczas analizy, przebadane zostały zarówno zachowania odbiorców jak i działania marketerów. Zdaniem Pawła Sali, dyrektora zarządzającego firmy FreshMail: “dotychczasowe raporty dotyczące rynku e-mail marketingowego w Polsce były skromne i ze względu na przyjęte założenia metodologiczne mogły być obarczone dużym błędem statystycznym”.
Po raz pierwszy przygotowano więc tak rozległe i dokładne opracowanie danych związanych z rynkiem e-mail marketingu w Polsce.
Co wynika z poniższego badania?
1. Coraz chętniej sprawdzamy pocztę na urządzeniach mobilnych – od 2010 roku bardzo dynamicznie rośnie wykorzystanie urządzeń mobilnych do sprawdzania poczty elektronicznej ,osiągając w pierwszym kwartale 2012 roku udział na poziomie 6%. Jednocześnie rośnie wykorzystanie technologi webowych do sprawdzania poczty.
2. Microsoft Outlook nadal króluje – z badania wynika, że ponad 68% poczty sprawdzanej przy użyciu programów desktopowych (instalowanych na komputerach) wykorzystuje jeden z programów Microsoftu – ponad 1/3 z tych programów to MS Outlook 2007 i 2010.
3. Social media i e-mail marketing – coraz częściej marketerzy szukają synergii pomiędzy social mediami (zwłaszcza Facebookiem) a e-mail marketingiem. Niestety, nie przekłada się to na sprzedaż, gdyż znacznie częściej umieszczany jest przycisk, którego celem jest polubienie fanpage danej marki niż udostępnienie danego newslettera na Facebook’owej tablicy subskrybenta.
4. Komunikacja one-to-one – marketerzy znacznie chętniej wykorzystują personalizację zarówno w temacie jak i w treści wiadomości. Mądrze zastosowana potrafi zwiększyć efektywność mailingu nawet trzyipółkrotnie.
5. Czas wysyłki – w dalszym ciągu pierwsza połowa tygodnia wykorzystywana jest do prowadzenia przede wszystkim komunikacji B2B, a druga do komunikacji B2C. Środa nadal króluje jako magiczna, jednak jej efektywność systematycznie spada.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.