Telefon Facebooka może już wkrótce pojawić się na rynku – pracować mają nad nim inżynierowie zatrudnieni wcześniej przy tworzeniu iPhone`a i iPada.
Firma Facebook rekrutowała inżynierów i specjalistów ds. oprogramowania, którzy pracowali dla firmy Apple nad urządzeniami iPhone oraz iPad. Już wcześniej właściciele serwisu podejmowali pierwsze próby zbudowania własnego smartfona. Projekt ten nosić ma nazwę „Buffy”.
Wielu komentatorów przypuszcza, że już niebawem pojawi się na rynku dedykowany telefon Facebooka. Do takich rozważań skłaniają ostatnie posunięcia firmy, która wydała własną aplikację fotograficzną Facebook Camera dla urządzeń z systemem iOS, jak i inne aplikacje np. Facebook Messenger. Facebook tworzy także własny sklep z aplikacjami, będący odpowiedzią na popularność App Store firmy Apple. Dodatkowo, firma Facebook zastanawia się podobno nad zakupem przeglądarki Opera. Własna aplikacja tego typu miałaby pozwolić na przejęcie przez serwis użytkowników mobilnej przeglądarki Safari.
Nick Bilton z The New York Times, cytowany przez serwis News Cnet donosi, że Facebook ma nadzieję na wypuszczenie swojego smartfona na rynek już w przyszłym roku.
W lutym 2011 roku na Mobile World Congress firma HTC zaprezentowała swoje dwa nowe smartfony, wyposażone w dedykowane przyciski Facebook: The HTC Chacha oraz HTC Salsa. Warto podkreślić, że w listopadzie pojawiały się pierwsze informacje o tym, że firma HTC zbuduje smartfon dla Facebooka, który zintegrowałby mobilną sieć społeczną.
Istnieją już smartfony ułatwiające użytkownikom korzystanie z serwisu społecznościowego Facebook, nawet dosłownie za pośrednictwem jednego kliknięcia. Jeśli już powstanie telefon dedykowany Facebookowi, to najprawdopodobniej będzie to tani smartfon średniej klasy z systemem Android. Nie będzie zapewne konkurował ze smartfonami z najwyższej półki,
Właściciele serwisu Facebook nie chcą komentować plotek i spekulacji mediów.
Wpisy promowane
- Oblicz ratę leasingu nowego SEAT-a i CUPRYPlanujesz wziąć leasing dla firm, ale nie jesteś pewien, którą opcję wybrać? Postaramy się rozjaśnić tę kwestię, skupiając się na ...
- Jak promować firmę w internecie?Często uważa się, że promocja firmy w internecie jest skomplikowana i wymaga dużych nakładów finansowych, jednak prawda jest taka, że ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.