Mamy dwie dominujące opcje w świecie komputerów – Mac i PC. Google i Samsung chcą to zmienić. Firmy przedstawiły dwa nowe produkty: Chromebooka i Chromeboxa.
Wraz z coraz bardziej powszechnym zjawiskiem przenoszenia wszystkich danych i aplikacji do chmur obliczeniowych, firma Google postanowiła wykorzystać tę sytuację i w porozumieniu z Samsungiem stworzyła dwa modele komputerów opartych na tej filozofii.
Chromebook nie stanowi nowości pod względem wyglądu, natomiast Chromebox przypomina komputery Apple Mini. Podstawową cechą dwóch modeli opartych na systemie Chrome OS ma być szybkość. O tym aspekcie wypowiedzieli się przedstawiciele firmy z Mountain View:
Prędkość jest nieodłącznym elementem przeglądarki Chrome. Nowy Chromebook i Chromebox, oparte na procesorach Intel Core są prawie trzy razy szybsze od pierwszych modeli Chromebook. Komputery wykorzystują również akcelerację graficzną.
Istotną zmianę w szybkości zauważa również na swoim blogu Louis Grey, zajmujący się zagadnieniami technologicznymi. Według przeprowadzonych przez niego testów na WebGL komputery uzyskały zaskakująco dobre wyniki przy innych otwartych procesach.
Szybkość uruchamianych aplikacji została dodatkowo usprawniona ich łatwym dostępem z poziomu pulpitu w Chrome OS.
Nowy Chromebook jest już sprzedawany na Amazonie i Newegg w Stanach Zjednoczonych w cenach 349-549 dolarów.
Chromebox oferowany będzie w cenie 329 dolarów i będzie miał następujące parametry:
- procesor Intel Core
- pamięć 4 GB RAM
- WiFi 802.11 a / b / g / n
- Gigabit Ethernet
- 6 x USB 2.0
- 2x DisplayPort + + (kompatybilne z HDMI, DVI, VGA)
- wyjście DVI
- Bluetooth 3.0
- blokada klawiszy Kensington
źródło ilustracji: Google
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.