Stało się – aplikacja służąca do rozpoznawania twarzy Face.com została zakupiona przez serwis społecznościowy Facebook. Transakcja może opiewać nawet na 100 mln dolarów.
O planach przejęcia serwisu Face.com, umożliwiającego rozpoznawania twarzy, informowaliśmy już pod koniec maja. Dziś plany firmy są finalizowane, co ogłoszono na oficjalnym blogu Face.com.
Jak podaje serwis The Next Web, wartość transakcji wyniosła około 100 mln dolarów. Z kolei, serwis AllThingsD donosi, że prawdopodobnie witryna Face.com została sprzedana faktycznie za cenę o wiele niższą – 55 lub 60 mln dolarów w gotówce i akcjach.
Serwis Face.com został założony w Izraelu w 2007 roku, a firma podjęła się stworzenia popularnej aplikacji PhotoTagger, pozwalającej na oznaczanie znajomych w wybranych albumach, dzięki technologii szybkiego rozpoznawania twarzy. Aplikacja sugeruje do każdej fotografii tagi, które użytkownicy mogą potwierdzić lub poprawić. Przyspiesza to proces opisywania poszczególnych zdjęć w serwisie. Niestety, aplikacja nie działa na urządzeniach mobilnych. Face.com stworzyła również program Photo Finder, który umożliwia skanowanie zdjęć użytkownika i jego znajomych, publikowanych w serwisie społecznościowym po to, aby odnaleźć nieoznaczone obrazy danej osoby i jej przyjaciół.
Ani Facebook ani Face.com nie chcieli komentować warunków transakcji, która ma zostać sfinalizowana w najbliższych tygodniach.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.