Nie będzie wtórnej oferty sprzedaży akcji Facebooka. Mark Zuckerberg zobowiązał się do wstrzymania się ze sprzedażą posiadanych akcji serwisu przez kolejne 12 miesięcy. Czyżby była to próba ratowania akcji Facebooka, które cały czas zniżkują?
W trakcie debiutu giełdowego serwisu społecznościowego Facebook, jego wartość została oszacowana na 104 mld dolarów. Wiadomo już, że była mocno przeszacowana. Obecnie wartość Facebooka może wynieść o ponad połowę mniej – 48,5 mld dolarów, jak podaje serwis TechCrunch. Za spadkiem wartości serwisu idzie również zniżka cen jego akcji notowanych na rynku Nasdaq. Cena akcji spadła już poniżej granicy 18 dolarów. Podczas debiutu kosztowały one 38 dolarów. Inwestorzy, którzy kupili wówczas walory serwisu, stracili do dnia dzisiejszego ponad 54 proc. swojego kapitału.
Cena akcji mogłaby jeszcze bardziej się obniżyć, jeśli na rynek przedostałyby się kolejne akcje Facebooka. Tak stałoby się, gdyby właściciele serwisu uruchomili wtórną sprzedaż akcji. Miała ona przynieść środki na spłatę zobowiązań podatkowych. Mark Zuckerberg postanowił jednak wstrzymać się od takiego działania, a podatki zapłacić gotówką. Na niekorzyść wyceny akcji Facebooka przemawia to, że swoich udziałów w spółce zaczynają pozbywać się wcześniejsi inwestorzy i pracownicy, czego najlepszym przykładem jest Peter Thiel, związany z serwisem od 2004 roku. Facebook zadecydował, że pracownicy posiadający 234 mln akcji spółki będą mogli rozpocząć ich sprzedaż wcześniej niż to uprzednio planowano – nie 14 listopada, ale już 29 października. Właściciele portalu mają nadzieję, że po tym wydarzeniu akcje Facebooka zaczną w końcu zyskiwać na wartości.
Mark Zuckerberg oficjalnie obiecał, że nie sprzeda swoich akcji Facebooka przez kolejne 12 miesięcy. Taka deklaracja została ujęta w dokumencie przedstawionym Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC), widocznym poniżej.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.