Już 700 projektantów sprzedaje 9 tys. produktów w działającym od niedawna polskim oddziale serwisu DaWanda. Czy sukces z rynków zachodnich uda się powtórzyć?
DaWanda Polska to polski oddział międzynarodowej platformy do sprzedaży przedmiotów wykonanych ręcznie. Wyróżnikiem projektu ma być przede 5-proc. prowizja oraz możliwość sprzedaży produktów na kilku rynkach europejskich. Powstała w 2006 roku w Niemczech DaWanda działa obecnie w Holandii, Hiszpanii, Francji, we Włoszech. Firma zatrudnia 150 pracowników, ma łącznie 2 mln użytkowników generujących 140 mln odsłon miesięcznie.
Jak powiedziała Claudia Helming, założycielka portalu, Polska to największy rynek Europy Środkowo-Wschodniej, który wygrywa umiejętnością szybkiego tworzenia społeczności online i dynamiką rozwoju. Marcin Szałek, szef polskiego oddziału serwisu dodał, że kluczowe znaczenie ma potencjał rynku, moda na unikalne projekty i polska przedsiębiorczość.
Ambicją DaWanda jest promowanie polskiego wzornictwa i przyciąganie uwagi konsumentów, przyzwyczajonych do sieciowych marek – serwis chwali się m.in. współpracą z twórczyniami Loft37.pl. W najbliższym czasie planuje koncentrację na udostępnianiu projektantom możliwości sprzedaży za granicą, umożliwieniu im startu bez kosztów inwestycji i biznesowego know-how oraz wsparciu szkoleniowym. Projektanci będą mieli też możliwość promocji – zarówno w serwisie oraz poprzez prezentowanie swoich produktów w siedzibie DaWandy.
Czy DaWanda odniesie w Polsce sukces? Za serwisem przemawia silna międzynarodowa marka, stabilne finansowanie i marketingowe plany. Z drugiej jednak strony to rynek, na którym działają już inne podmioty (jak wylegarnia.com, decobazaar, sztukadlasztuki czy alpresio) oraz bardzo silną pozycję ma Allegro.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.