Czy można i warto promować się na frazy odnoszące się do konkurencji? Zapytaliśmy eksperta z agencji Semahead.
Zgodnie z zasadami AdWords używanie jako słów kluczowych będących nazwami konkurencyjnych firm czy marek nie jest zabronione. Hasła będące znakami towarowymi używane w słowach kluczowych. Google nie będzie sprawdzać, ani ograniczać używania w słowach kluczowych haseł będących znakami towarowymi, nawet po otrzymaniu skargi dotyczącej znaku towarowego.
Nie jest natomiast dozwolone wykorzystywanie znaków towarowych i nazw firm konkurencyjnych w tekście reklamy. Dlatego przy ewentualnym tworzeniu reklam, należy pamiętać, aby nie korzystać z narzędzia wstawiania słów kluczowych, które dodaje do tekstu reklamy nasze słowa kluczowe.
Jeśli właściciel znaku towarowego zastrzegł nazwę w Google, próba wykorzystania go w reklamie skończy się na jej odrzuceniu, jeśli zaś tego nie zrobił, reklama taka zostanie zaakceptowana. Nie zwalnia to nas z obowiązku przestrzegania prawa, w myśl którego nie można korzystać z cudzej renomy w reklamach. Są jednak wyjątki.
Reklamodawcy mogą używać w tekście reklamy danego hasła będącego znakiem towarowym, jeśli mają do tego upoważnienie, czyli właściciel znaku towarowego przesłał Google niezbędny formularz, w którym zezwala na korzystanie z określonego hasła na wskazanym koncie reklamodawcy.
W tekście reklamy można użyć hasła będącego znakiem towarowym, jeśli są spełnione następujące warunki:
- w tekście reklamy używa się tego hasła opisowo w jego zwykłym znaczeniu, a nie w odniesieniu do znaku towarowego;
- reklama nie odnosi się do produktów ani usług korespondujących z hasłem będącym znakiem towarowym.
Czy warto wykorzystywać ten sposób promocji?
Opłacalność wykorzystywania słów odnoszących się do konkurencji musi być oceniana tak samo jak pozostałych na koncie AdWords. W związku z tym, że reklama powinna w najlepszy sposób odpowiadać na zapytanie użytkownika istnieje duże prawdopodobieństwo, że takie słowa kluczowe otrzymają niskie wyniki jakości, które przełożą się na bardzo drogie kliknięcia. Ostatecznie może okazać się, że działanie nie jest opłacalne.
Autor: Michał Badora, Specjalista ds. SEM w Semahead – Agencji SEM Grupy INTERIA.PL
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.