Już po raz dwunasty firma Sare przeprowadziła badanie wykorzystania poczty e-mail w Polsce. Raport przedstawia wyniki badania, opinie i preferencje respondentów (w tym roku ponad 2000 osób). Cykliczność Badania umożliwia konfrontację wyników z latami ubiegłymi, pozwala to określić jak zmieniają się potrzeby rynku oraz kierunek, w którym podąża e-mail marketing.
Organizatorzy badania pytali o to, w jaki sposób w pracy wykorzystywany jest e-mail marketing przez osoby z działów marketingu, PR, dyrektorów i właścicieli firm, a także, jak postrzegają te działania używający poczty e-mail w życiu codziennym. Jakie są ich preferencje w kontekście użytkowania poczty elektronicznej? Czy e-mail marketing utrzymuje swoją pozycję lidera pośród narzędzi marketingu online? Wyniki potwierdziły tendencje panujące na rynku, ale niektóre z nich okazały się również zaskakujące.
Podobnie jak w ubiegłym roku, najwięcej respondentów (27%) posiadania co najmniej 5 kont pocztowych, a niemal połowa otrzymuje codziennie ponad 40 e-maili. Oznacza to, że co trzeci badany posługuje się 5 różnymi adresami e-mail, zakładanymi nie tylko w celach testowych, ale również ze względu na promocje i rabaty.
E-mail marketing bezsprzecznie pozostaje na stabilnej pozycji wśród działań marketingowych, o czym świadczy fakt, że już 92% respondentów subskrybuje newslettery, głównie zorientowane na treści (87% odpowiedzi). Zmniejszył się natomiast odsetek osób zapisujących się na newslettery jedynie ze względu na korzyści finansowe – z 52% w 2014 roku do 39% w tym roku.
90% pytanych odpowiedziało, że dzięki e-mail marketingowi firma jest w stanie osiągać wymierne korzyści, jak utrzymanie relacji z klientem, wzrost sprzedaży czy zwiększenie odwiedzin strony www. Wynik ten utwierdza w przekonaniu, że ciągle rozwijane narzędzia wspomagające ten kanał komunikacji wpływają na wzrost sprzedaży i lepsze postrzeganie firmy.
Raport można pobrać z tego adresu: sare.pl/raport.
Badanie po raz kolejny zostało przeprowadzone w ramach modułu ankiet systemu SARE. Ankieta była dostępna w internecie od 18 czerwca do 30 września.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.