Zmienność obowiązujących przepisów, a w niektórych przypadkach wprost przeciwnie – brak regulacji, powodują bariery dla rozwoju działalności podmiotów wdrażających nowoczesne rozwiązania w obszarze usług finansowych.
Z uwagi na coraz większą liczbę podmiotów z sektora FinTech zrzeszonych w Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych, organizacja ta postanowiła powołać Komisję Stałą ds. Sektora FinTech.
W skład Komisji weszli: Jacek Wiśniewski (Squire Patton Boggs Święcicki Krześniak sp.k.), Tomasz Ostrowski (ERIF BIG S.A.), Paweł Mazur (Grupa ANG), Piotr Strzelecki (Finansowo sp. z o. o.), Mateusz Pikosz (Finalyse sp. z o. o.), Krzysztof Maćkowiak (Everest Finanse S.A.), Sylwia Ambroziak (Cross Loan sp. z o. o.), Marcin Kamiński (Mikrokasa S.A.), Radosław Broniarek (ID Finance Poland sp. z o. o.), Marcin Borowiecki (Wonga.pl sp. z o. o.), Mariusz Zabrocki (iwoca) oraz Magdalena Marciniak (TU Europa S.A.).
W związku z rozwojem sektora FinTech w Polsce należało dokonać weryfikacji, czy obecne ustawodawstwo sprzyja, czy wręcz przeciwnie – stanowi barierę do rozwoju nowoczesnych technologii finansowych. W pierwszej kolejności skupiliśmy się więc na stworzeniu listy barier regulacyjno–nadzorczych, które stanowią utrudnienie dla rozwoju innowacji finansowych w Polsce. Lista 18 merytorycznych przeszkód, zidentyfikowanych przez Komisję, została następnie przekazana w formie jednolitego stanowiska przez Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych do Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego, koordynującego prace specjalnego Zespołu roboczego KNF ds. rozwoju innowacji finansowych (FinTech) – informuje mec. Marcin Czugan, wiceprezes Zarządu KPF, nadzorujący prace nowo powołanej Komisji.
Do dalszych zadań, stojących przed Członkami Komisji Stałej KPF ds. Sektora FinTech, należeć będzie m.in. proaktywne działanie poprzez inicjowanie propozycji legislacyjnych oraz wspieranie dalszych prac zespołu roboczego Komisji Nadzoru Finansowego ds. rozwoju innowacji Finansowych (FinTech), do którego Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych została zaproszona.
Rozwiązania oferowane przez polskich uczestników branży FinTech cieszą dużym zainteresowaniem zarówno polskich, jak i zagranicznych inwestorów, w tym banków. Utrzymanie tej atrakcyjności, budowanie pozytywnego wizerunku jako sektora, którego rozwój pozytywnie wpływa na rozwój biznesów również w innych sektorach, a także zwiększanie zaufania wciąż rosnącej grupy użytkowników nowych i zaawansowanych technologii, będą w najbliższym czasie stanowić największe wyzwanie dla sektora.
Zagadnienia związane z branżą FinTech oraz stojącymi przed nią wyzwaniami będą tematem przewodnim prelekcji oraz dyskusji panelowych podczas I Kongresu Sektora FinTech, który odbędzie się 28 marca 2017 r. Kongres organizowany jest przez Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych, a partnerem merytorycznym wydarzenia jest firma doradcza EY.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.