Microsoft przymierza się do stworzenia witryny umożliwiającej hostowanie zdjęć i filmów. Gigant z Redmond chce walczyć z dominującą w tej branży w USA witryną Flickr – podała ArsTechnica.
Serwis zwraca uwagę na ogłoszenie o pracę, które MS opublikował w piątek. Poszukiwany jest menedżer – będzie on odpowiadał za stworzenie nowoczesnego serwisu hostującego zdjęcia i pliki wideo, który podejmie rywalizację z istniejącymi już stronami – takimi jak Flickr czy SmugMug. Microsoft zdaje sobie sprawę z tego, że nie posiada w swoim portfelu silnych wirtualnych marek (jak YouTube czy właśnie Flickr). Dlatego przyjmuje strategię „doganiania” konkurencji. Wykorzysta przy tym zapewne bazę, jaką jest zestaw aplikacji online i offline Windows Live.
Jeden ze znanych amerykańskich blogerów, którego cytuje ArsTechnica, zastanawia się, czy światu potrzebny jest kolejny Flickr. Biorąc jednak pod uwagę, że niektóre usługi w tym serwisie wymagają opłacenia dość wysokiego, 25-dolarowego abonamentu, konkurencja na pewno nie zaszkodzi. Doprowadzi do spadku cen usług premium – ale tylko, gdy Microsoft naprawdę się przyłoży i zaprezentuje coś oryginalnego. Dotychczas były z tym problemy – Soapbox, czyli bliźniak YouTube w ramach serwisu MSN, nie zachwycił użytkowników.
Jeśli firma z Redmond chce osiągnąć sukces i pokonać Flickr, musi zaoferować internautom serwis działający nie tylko pod Internet Explorerem, sprawny, szybki i oparty o dostępny dla każdego interfejs programowania aplikacji (API). W ten sposób użytkownicy zyskają możliwość znacznie szerszego modyfikowania zawartości swoich profili. Docelowo można by zintegrować nową usługę z systemem operacyjnym Windows, co ułatwiłoby wrzucanie materiałów multimedialnych online.
źródło: ArsTechnica
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.