Komputerowy gigant IBM złożył wniosek o opatentowanie rozwiązania, które umożliwiłoby przerywanie filmów na DVD reklamami. Użytkownik nie miałby możliwości przewinięcia spotów, ale za to płaciłby mniej za płytę – donosi ArsTechnica.
Po włożeniu płyty do odtwarzacza urządzenie sprawdzałoby, czy użytkownik kupił wolną od reklam wersję filmu, czy też tańszą. W tym drugim przypadku pokazane zostałyby spoty nagrane na DVD lub ściągnięte z internetu (jeśli sprzęt byłby podłączony do sieci).
Z punktu widzenia studiów filmowych rozwiązanie firmy IBM jest prawdziwym zbawieniem. Sprzedaż filmów na płytach spada, więc wprowadzenie reklam byłoby kolejnym źródłem dochodu. Pozwoliłoby także na przywrócenie do katalogów wielu starych, często niskobudżetowych produkcji, które nigdy nie były w stanie na siebie zarobić.
Także oszczędni użytkownicy zapewne nie mieliby nic przeciwko temu, aby obejrzeć kilka minut reklam w trakcie filmu i zapłacić za wypożyczenie lub kupno DVD na przykład połowę dotychczasowej ceny.
Problemem są ograniczenia technologiczne. Zwykłe odtwarzacze płyt nie mają możliwości łączenia się z siecią. Dopiero nowy sprzęt, działający w standardzie HD DVD, ma złącze ethernet. Umożliwia ono aktualizację oprogramowania i pobieranie plików multimedialnych na żądanie. Może więc służyć także do oglądania reklam, a nawet darmowych, bo przerywanych spotami seriali z sieci.
Źródło: ArsTechnica
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.