Działająca w Pekinie firma Guge Sci-Tech pozwała Guge (czyli Google China) twierdząc, że internetowy gigant bezprawnie używa zarejestrowanej już w Chinach nazwy handlowej – podał serwis ArsTechnica.
Okazało się, że Guge Sci-Tech powstało 19 kwietnia 2006 roku, kilka miesięcy przed wejściem Google do Państwa Środka (spółkę wpisano do rejestru 24 listopada). W pozwie zawarto żądanie zmiany nazwy miejscowej filii Google oraz pokrycia kosztów usług prawniczych. Guge Sci-Tech argumentuje, że podobieństwo wprowadziło konsumentów w błąd i zaszkodziło interesom chińskiej spółki.
Jeśli jednak Google rozważało użycie swojej lokalnej nazwy zanim Guge Sci-Tech dokonało rejestracji, może wygrać sprawę w sądzie. Bo nie działało w złej wierze. Na niekorzyść chińskiej firmy działa fakt, że prowadzi bardzo ograniczoną działalność i trudno na jej temat zebrać jakieś konkretne informacje. Wygląda wręcz na to, że spółkę założono tylko po to, aby zarejestrować taką, a nie inną nazwę handlową.
Prawnicy Google sugerują, że Guge Sci-Tech przypadkiem dowiedziało się o planach internetowego giganta, na przykład dzięki zachodnim mediom. Postanowiło to wykorzystać. Opinia publiczna wiedziała, że Google zmieni nazwę swojej chińskiej filii ze względu na to, że w języku mandaryńskim „Goo-Gol” znaczy „stary pies”.
Źródło: ArsTechnica
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.