Przychody Shoper w 2023 roku wyniosły 152,6 mln zł. Oznacza to wzrost aż o 24% względem 2022 r., a w porównaniu do 2021 r., niemal podwojenie przychodów spółki. Szybciej od przychodów, bo aż o 31%, wzrósł skorygowany zysk EBITDA. Osiągnął kwotę 50,6 miliona złotych, co oznacza rentowność na poziomie ponad 33%.
– Rekordowe wyniki finansowe Grupy Shoper potwierdzają naszą zdolność do błyskawicznego dostosowania się do zmieniających się warunków makroekonomicznych i wykorzystywania szans jakie w danym czasie daje rynek. W ubiegłym roku, po raz kolejny, zwiększyliśmy do rekordowego poziomu inwestycje w rozwój oferty. Wszystko po to, by sprzedawcy korzystający z platformy Shoper mogli wykorzystać przewagę konkurencyjną bazującą na usługach naszej firmy i know-how naszego zespołu – mówi Piotr Biczysko, członek zarządu ds. finansowych (CFO) w Shoper.
2023 rok był także udany dla klientów Spółki. Sprzedawcy prowadzący sklepy internetowe na platformie Shoper, osiągnęli rekordowo wysokie wyniki, znacznie przewyższające tempo rozwoju rynku. Wartość transakcji uwzględniających sprzedaż ze sklepów internetowych, platform handlowych i porównywarek cenowych (GMV Omnichannel) wyniosła 9,5 mld PLN., co oznacza wzrost aż o 16%, względem poprzedniego roku. Równie szybko rosła sprzedaż w samych sklepach internetowych (GMV Sklepy) osiągając poziom 8,5 mld PLN, czyli o 15% więcej, niż w 2022 roku.
Ostatni kwartał napędził rozwój Shopera
4 kwartał 2023 roku napędzał rynek e-commerce i wyniki finansowe Shopera. Spółka osiągnęła dwucyfrowe wzrosty przychodów w obu segmentach tj. Rozwiązania oraz Abonamenty. Łączny przychód w 4 kwartale wyniósł 43,6 mln PLN, co stanowi 19 % więcej, niż w analogicznym okresie w 2022 r. Shoper w tym okresie umocnił także swoją rentowność. Skorygowany zysk netto spółki wyniósł 10,2 mln PLN, co stanowi wzrost o 31% rok do roku.
Wzmacnianie partnerstw i rozwój oferty zagranicznej
Shoper w 2023 roku sukcesywnie inwestował w rozwój swojej oferty w 4 głównych segmentach takich jak: sprzedaż wielokanałowa, reklama cyfrowa, logistyka oraz usługi finansowe i płatności.
Jednym z istotnych wydarzeń dla spółki było rozszerzenie umowy o współpracy z home.pl, w ramach której ok. 3 tysiące sklepów internetowych zostało przeniesionych z modelu “private label” na platformę Shoper.
– Rozszerzenie współpracy z home.pl to perspektywiczny projekt, który zaangażowanym w niego stronom umożliwia lepsze dostosowanie oferty do potrzeb klientów i osiągnięcie licznych synergii. Zyskają przede wszystkim klienci, którzy dzięki dostępowi do nowych usług wspierających sprzedaż w internecie, będa mogli umocnić swoją pozycję na rynku – komentuje Paweł Rybak, członek zarządu ds. komercyjnych (CCO) w Shoper.
2023 rok dla Shopera oznaczał również wyjście ze swoją ofertą za granicę. Spółka nawiązała partnerstwo z platformą Gomag – najpopularniejszym w Rumunii dostawcą sklepów internetowych. W ramach współpracy, Shoper rozpoczął świadczenie usług reklamy cyfrowej dla klientów tej platformy.
Wpisy promowane
- Zaplanuj świąteczne wydatki dla pracowników – Jak wybrać idealny prezent?Święta Bożego Narodzenia to czas, który w wielu firmach wiąże się nie tylko z magią i wspólnymi świętowaniem, ale również ...
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- Nowa integracja z Przelewy24 dostępna dla Klientów Shoper w ramach usługi Shoper PłatnościShoper oraz PayPro SA, właściciel marki Przelewy24, ogłaszają współpracę. Sprzedawcy zyskają możliwość korzystania z usług dodatkowego dostawcy w ramach Shoper ...
- MAKRO Companion: nowa aplikacja dla gastronomiiMakro Companion to najnowsza aplikacja mobilna Grupy METRO dedykowana branży HoReCa. Jej głównym celem jest ułatwienie i przyspieszenie procesu zamawiania ...
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.