Profesorowie z całej Polski rozpoczęli współpracę partnerską z Google w celu wprowadzenia studentów do świata reklamy internetowej. Do podjęcia tego wyzwania jest już gotowych ponad 260 studentów, organizatorzy przyjmują zgłoszenia do końca stycznia br. Konkurs rusza w lutym 2008 roku, może w nim wziąć udział każda szkoła wyższa.
Google Online Marketing Challenge to ćwiczenie praktyczne, dzięki któremu studenci studiów magisterskich i pomagisterskich będą mogli zdobyć praktyczne doświadczenie w dziedzinie reklamy internetowej jeszcze w trakcie studiów. Grupy studentów otrzymają równowartość 200 dolarów w postaci vouchera
do wydania na reklamę w ramach Google AdWords. Ich zadaniem będzie opracowanie we współpracy z lokalną firmą skutecznej kampanii marketingowej w Internecie. – opracowanie strategii, przeprowadzenie kampanii, ocena wyników i przedstawienie firmie zaleceń dotyczących dalszego rozwoju marketingu online.
Uczestnicy z całego świata będą mieli trzy tygodnie na opracowanie strategii.
W tym okresie grupy studenckie złożą dwa raporty konkursowe – jeden przed rozpoczęciem, a drugi po zakończeniu kampanii. Zwycięzcy zostaną wyłonieni przez międzynarodowy zespół profesorów na podstawie oceny skuteczności przeprowadzonej przez nich kampanii.
Lee Hunter, menedżer ds. marketingu produktów w Google w regionie EMEA powiedział: „Reklama w Internecie jest obecnie koniecznością biznesową,
a jednak zdaniem firm, brakuje ludzi z odpowiednim doświadczeniem. Uczelnie to idealne miejsca na zdobycie umiejętności praktycznych wymaganych na rynku pracy. W odpowiedzi na zainteresowanie ze strony profesorów i studentów
z całego świata, podjęliśmy z nimi współpracę i stworzyliśmy konkurs Online Marketing Challenge. To praktyczna i jednocześnie mająca formę rozrywki możliwość połączenia sił przez szkoły wyższe i firmy w Polsce oraz dobra okazja
na popularyzację marketingu internetowego. Ustaliliśmy, że docelowo chcielibyśmy, by w konkursie wzięło udział co najmniej 200 studentów z Polski,
i możemy z zadowoleniem stwierdzić, że cel ten udało nam się zrealizować.
Do udziału w konkursie zgłosiło się już ponad 260 studentów. Liczba uczestników jest nieograniczona a rejestracja potrwa jeszcze dwa tygodnie. Czekamy
na kolejne polskie szkoły wyższe.”
Tymoteusz Doligalski, organizator Studiów Podyplomowych Marketing Internetowy i wykładowca e-marketingu w Szkole Głównej Handlowej, powiedział: „Google Online Marketing Challenge jest interesującą inicjatywą, która pozwoli studentom udoskonalić niezwykle cenne w nowoczesnej gospodarce umiejętności pozyskiwania klientów przez Internet. Idea konkursu wykorzystuje niepodważalną zaletę Internetu – możliwość konkurowania z rówieśnikami z całego świata bez wychodzenia z domu czy akademika. Konkurs spotkał się z dużym zainteresowaniem ze strony studentów –dowiedziałem się o Google Online Marketing Challenge właśnie od studentów pragnących wziąć w nim udział.”
Zasady konkursu:
1. Profesorowie dzielą studentów na grupy, które następnie otrzymują darmowe vouchery na reklamę internetową w Google AdWords o równowartości 200 dolarów.
2. Grupy lub profesorowie zapraszają do udziału przedsiębiorstwo, zatrudniające mniej niż 100 pracowników, mające własną stronę internetową, ale nie wykorzystujące AdWords.
3. W trakcie trzech tygodni trwania konkursu celem grupy jest optymalizacja
i doskonalenie kampanii. Każda grupa powinna złożyć dwa raporty konkursowe – jeden przed jego rozpoczęciem, drugi po zakończeniu kampanii.
O wyborze zwycięzców decyduje sukces przeprowadzonej przez nich kampanii oraz jakość złożonych raportów.
4. Udział w konkursie można wziąć w dowolnym okresie trzytygodniowym pomiędzy 10 lutego a 24 maja 2008 r.
5. Ogłoszenie wyników konkursu będzie miało miejsce w lipcu 2008 r.
www.google.com/onlinechallenge/index.html
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.