Czterej najwięksi operatorzy telefonii komórkowej w Polsce – Polska Telefonia Cyfrowa, PTK Centertel, Polkomtel i P4 – uruchomili testy Cyfrowej Telewizji Mobilnej w standardzie DVB-H. Jest to pierwszy efekt porozumienia o współpracy podpisanego przez operatorów dwa miesiące temu. Testowa emisja programów cyfrowych jest możliwa dzięki kooperacji z nadawcami telewizyjnymi oraz przy wsparciu UKE.
Emisja programów Mobilnej Telewizji Cyfrowej jest realizowana z nadajnika na Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. W ramach testów nadawanych jest 12 programów telewizyjnych udostępnionych między innymi przez TVP, TVN i Polsat. Sygnał na zewnątrz budynków można odbierać w promieniu około 30 km od centrum, natomiast wewnątrz budynków jest to możliwe w promieniu ok. 10 km. Odbiór programów możliwy jest za pomocą telefonów komórkowych zdolnych do obsługi transmisji DVB-H. Emisja sygnału testowego prowadzona jest przez firmę TP Emitel, partnera technologicznego testów.
Trwające obecnie testy są wynikiem współpracy zapoczątkowanej w zeszłym roku pomiędzy czterema polskimi operatorami komórkowymi. Pozwala ona znacznie skrócić czas i zoptymalizować koszty wprowadzenia na polski rynek nowoczesnych usług telekomunikacyjnych. Wspólne prace nad przygotowaniem do uruchomienia usług opartych o transmisję DVB-H oraz wsparcie ze strony nadawców i UKE pozwoliły na szybkie osiągnięcie gotowości do uruchomienia Mobilnej Telewizji Cyfrowej na zasadach komercyjnych.
Wprowadzenie technologii DVB-H jest zgodne z wytycznymi Komisji Europejskiej, która rekomenduje ją jako europejski standard dla technologii video w urządzeniach przenośnych. Kluczową kwestią dla jej dalszego rozwoju w Polsce jest obecnie przydział częstotliwości, na których mogą być nadawane. Operatorzy liczą, że dzięki dalszym wspólnym działaniom oraz pozytywnemu nastawieniu Regulatora rynku możliwe będzie szybkie przyjęcie uregulowań pozwalających na ich sprawne wdrożenie i rozwój.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.