Badanie przeprowadził serwis www.czytodziala.pl. Badanie polegało na sprawdzeniu dostępności fizycznej oraz wydajności użytkowej 9 firm dostarczających w Polsce usługi hostingu wirtualnego i dedykowanego w okresie 19.08.2007-16.01.2008 oraz porównaniu ich z wartościami deklarowanymi w ofertach.
Dostępność hostingowi w poszczególnych miesiącach
Poniższy wykres zawiera zestawienie czasów dostępności w badanym okresie wraz z linią trendu, obliczoną na podstawie średniej miesięcznej:
Podczas badanego okresu najlepszym wskaźnikiem niezawodności usługi hostingowej wykazała się Netia.pl. Oto pełen ranking badanych firm za okres 19.08.2007 – 16.01.2008.
Firmy oferujące na rynku usługi hostingowe bardzo często w swoich ofertach i/lub regulaminach zaznaczają gwarantowany czas dostępności (uptime) w trakcie trwania usługi abonamentowej. 100% uptime oznacza dostępność usługi przez 24 godziny na dobę. Jeśli serwis był dostępny w skali 150 dni przez 99%, to oznacza, że przez łącznie 36 godzin były problemy z funkcjonowaniem usługi hostingowej. Wskaźnik dostępności ma duży wpływy na decyzję o zakupie serwera. Klientowi, szczególnie jeśli jest z branży eCommerce, powinno zależeć na jak najmniejszym czasie awarii.
Poniżej informacje o uptime deklarowanym przez badane firmy:
Dla porównania stan faktyczny stan na podstawie przeprowadzonych badań cyklicznych:
Hosting to udostępnianie przez dostawcę usług internetowych zasobów serwerowni. Polega on na „zarezerwowaniu” / oddaniu do dyspozycji określonej objętości dysku twardego, na której można przechowywać pliki tworzące treść stron internetowych i / lub udostępnienie przestrzeni dysku jako miejsca dla plików „leżących” w skrzynce mailowej (http://pl.wikipedia.org/wiki/Hosting).
1, 2 Taka liczba wynika z niskiego gwarantowanego uptime, w okresie 150 dni 99% oznacza 36 godzin niedostępności
Wpisy promowane
- Oblicz ratę leasingu nowego SEAT-a i CUPRYPlanujesz wziąć leasing dla firm, ale nie jesteś pewien, którą opcję wybrać? Postaramy się rozjaśnić tę kwestię, skupiając się na ...
- Jak promować firmę w internecie?Często uważa się, że promocja firmy w internecie jest skomplikowana i wymaga dużych nakładów finansowych, jednak prawda jest taka, że ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.