Internet to podstawowy sposób poszukiwania nowej pracy dla dwóch na trzech badanych w Reed Index menedżerów i specjalistów (67 proc.). Portale rekrutacyjne, strony internetowe firm, fora oraz inne zasoby sieci oceniane są również jako najbardziej skuteczne w znalezieniu zatrudnienia.
Ponad połowa ankietowanych (52 proc.) w poszukiwaniu nowego pracodawcy korzystałaby z pomocy znajomych, 41 proc. – przeglądałaby ogłoszenia w gazecie.
37 proc. menedżerów i specjalistów zwróciłoby się do firmy doradztwa personalnego o pomoc w znalezieniu nowej pracy.
Pracownicy dużych firm (o wielkości od 250 do 499 osób) oraz specjaliści i samodzielni pracownicy z wyższym wykształceniem (71 proc.) najczęściej byliby skłonni szukać pracy przy pomocy Internetu (83 proc.).
Z usług agencji rekrutacyjnych najchętniej (42 proc.). korzystają zatrudnieni w firmach średniej wielkości, zatrudniających między 30 a 49 osób, Natomiast najrzadziej – osoby z krótkim stażem zawodowym, nie przekraczającym 2 lat (25 proc.).
Ponad jedna trzecia menedżerów i specjalistów uznaje internet (36 proc.) oraz sieć znajomych (35 proc.) za najefektywniejsze sposoby poszukiwania pracy. Usługi doradców personalnych oceniane są pod względem skuteczności na trzecim miejscu (10 proc. wskazań).
Najlepiej do internetowych kanałów poszukiwania pracy odnoszą się badani z krótkim stażem zatrudnienia (staż do 2 lat – 56 proc.; od 2 do 4 lat – 58 proc.), pracownicy dużych przedsiębiorstw zatrudniających co najmniej 500 osób (57 proc.) oraz osoby młode, do 30 roku życia (50 proc.).
Doradztwo firm rekrutacyjnych postrzegane jest jako efektywny sposób poszukiwania pracy najczęściej przez pracowników posiadających 4-6 letni staż (17 proc.) oraz dobrze zarabiających, powyżej 6000 złotych brutto (16 proc.).
– Rola internetu na rynku pracy jest nie do przecenienia – komentuje wyniki Reed Index Karolina Adamiec, Country Manager Reed w Polsce. – Dlatego także firmy rekrutacyjne tworzą zaawansowane serwisy internetowe, które umożliwiają komunikację kandydatom i pracodawcom. Na reedjobs.com zarejestrowanych jest ponad 2,5 mln kandydatów, każdego miesiąca przybywa w bazie kolejnych 1700 osób. Na oferty pracy zamieszczone na reedjobs.com co miesiąc przychodzi 1 mln aplikacji. Liczba osób odwiedzających portal wynosi 1,4 mln miesięcznie. Trzeba jednak pamiętać, że rekrutacja przez internet wymaga coraz bardziej kreatywnego podejścia, bo tylko atrakcyjne, różnorodne formy ogłoszeń i niestandardowe kanały komunikacji skutecznie przyciągają uwagę.
Reed Index jest autorskim projektem badawczym agencji doradztwa personalnego Reed. Badanie ilościowe na zlecenie Reed przeprowadził TNS OBOP w dniach 26 października –9 listopada 2007 r.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.