Firma badawcza Forrester Research przewiduje, że wydatki na korporacyjne usługi Web 2.0 zwiększą się w ciągu następnych 5 lat dramatycznie i osiągną 4,6 mld USD w 2013 – podał serwis ReadWriteWeb.
Większość znanych obecnie witryn przeznaczona jest dla indywidualnych użytkowników (można wymienić tu Facebooka czy Twittera). Strony te są darmowe, utrzymują się z reklam. Biznes podchodzi do tego typu usług z dystansem. Zamiast korzystać z aplikacji online woli zaopatrywać się w rozbudowane – i zwykle bardzo drogie – programy desktopowe.
Forrester przewiduje jednak zwrot w tej branży. Zdaniem firmy badawczej w ciągu następnych lat pojawi się zjawisko Enterprise 2.0. Popularność zyska grupa płatnych, przeznaczonych wyłącznie dla korporacji serwisów. Wśród najważniejszych dostawców znajdą się dotychczasowi pionierzy – BEA Systems, IBM, Microsoft, Awareness, NewsGator Technologies czy Six Apart.
Najważniejszym ograniczeniem dla rozwoju Enterprise 2.0 jest opór ze strony pracowników. Forrester ustalił, że paradoksalnie największy jest tam, gdzie otwartość na nowe technologie powinna być największa – w departamentach IT korporacji. Działy marketingu czy badań i rozwoju są znacznie bardziej otwarte na nową generację usług online.
Problem polega na tym, że właściciele i zarządzający dużymi firmami nie mają wiedzy pozwalającej na podjęcie nowych decyzji zakupowych. Zdają się na speców od IT. Dlatego zdaniem ekspertów Forrestera najwięcej na Enterprise 2.0 zyskają te spółki, w których budżet informatyków jest ograniczony, a plany inwestycyjne są tworzone przez mieszane zespoły.
Źródło: ReadWriteWeb
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.