WEB 2.0

YouTube kończy pięć lat

Dokładnie pięć lat temu uruchomiony został serwis, który pod wieloma względami zmienił oblicze internetu. YouTube, bo o nim mowa, stał się synonimem wideo w internecie i sztandarowym projektem spod znaku Web 2.0. W jakim miejscu znajduje się obecnie?

YouTube kończy pięć lat więcej »

Muzycy: nie będziemy korzystać z Twittera; wytwórnie: nie macie wyjścia

Przemysł muzyczny jest jedną z tych branż, które najmocniej odczuwają skutki rewolucji internetowej, zwłaszcza w jej łeb-dwa-zerowej odsłonie. Nie od dziś słychać głosy, pochodzące zwłaszcza od największych graczy tego rynku, mówiące, że sieć zabija kulturę, doprowadza ich do ruiny, a internauci pobierający pliki mp3 nie są lepsi od zwykłych złodziei.

Muzycy: nie będziemy korzystać z Twittera; wytwórnie: nie macie wyjścia więcej »

eMarketer: Rosną wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych (ale wolniej niż zakładano)

Wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych mają wynieść w tym roku 2,35 miliarda dolarów. Mimo, że to o 17 proc. więcej niż w roku ubiegłym, dynamika tego wzrostu jest mniejsza niż zakładano. Jedak marketerzy coraz świadomiej i bardziej twórczo wykorzystują potencjał social media.

eMarketer: Rosną wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych (ale wolniej niż zakładano) więcej »

Pisz i zarabiaj… Lonely Planet będzie płacić blogerom-turystom

Lonely Planet, jeden z największych na świecie wydawców przewodników turystycznych, planuje publikować na swojej stronie recenzje pisane przez turystów-blogerów. Co więcej, ma zamiar im za to płacić. Projekt o nazwie BlogSherpa ma ruszyć w lutym. Wstępna koncepcja pomysłu została przedstawiona przez Matthew Cashmore (online innovation ecosystem manager… sic!) podczas seminarium SWN, które odbyło się w

Pisz i zarabiaj… Lonely Planet będzie płacić blogerom-turystom więcej »

Semantyczna sieć zwiększy skuteczność reklamy online?

Podczas konferencji Web 3.0 Expo w kalifornijskiej miejscowości Stanta Clara Amiad Solomon, dyrektor generalny firmy Peer39 wygłosił prezentację na temat wpływu semantycznej sieci na reklamę online. Solomon powiedział, że Web 3.0 można najprościej zdefiniować jako pomysł na komercjalizację Web 2.0. Zwrócił uwagę na kamienie milowe w rozwoju internetu. Jego zdaniem Web 1.0 było fenomenem jednokierunkowym,

Semantyczna sieć zwiększy skuteczność reklamy online? więcej »

Mixx bije rekordy popularności

Waszyngtońska firma Mixx, operator serwisu o tej samej nazwie, opublikowała wyniki oglądalności po roku działania witryny. Liczby te dowodzą, że nawet na dojrzałym rynku IT możliwy jest gwałtowny rozwój charakterystyczny dla pierwszych dni Web 2.0. Mixx to połączenie społeczności, witryny bookmarkingowej, platformy blogów oraz indywidualnej strony startowej. Aplikacja umożliwia udostępnianie różnego rodzaju materiałów – w

Mixx bije rekordy popularności więcej »

Scroll to Top