TVP 1 maja udostępniła w Internecie transmisję meczu Speedway Ekstraligi w technologii peer-to-peer. Transmisja była częścią testów prowadzonych przez Telewizję Polską w ramach projektu pod auspicjami Europejskiej Unii Nadawców.
– Podstawowa zaleta P2P polega przede wszystkim na możliwości udostępnienia danej transmisji większej liczbie internautów – mówi Marcin Bochenek, członek Zarządu TVP. – Obecnie prowadzone testy mają charakter techniczny, ale jednocześnie dają realną korzyść naszym widzom. Chciałbym także podkreślić, iż przy wprowadzaniu tego rozwiązania bardzo liczymy na współpracę operatorów sieci telekomunikacyjnych – dodaje.
W Internecie – pod adresem zuzel.itvp.pl – w specjalnym kanale P2P, transmisję meczu Unia Tarnów – Caelum Gorzów 1 maja obejrzało ponad 2,5 tysiąca osób. Transmisję można było obejrzeć także w technologii, którą TVP wykorzystuje do udostępniania treści w Internecie.
Technologia P2P jest korzystna zarówno dla internautów jak i nadawców. Użytkownikom, którzy mają szerokopasmowe łącza pozwala na uzyskanie dobrej jakości transmisji na żywo, a nadawcom udostępniającym transmisje pozwala przede wszystkim zwiększyć dostępność transmisji i efektywniej zarządzać kosztami dystrybucji. P2P to w przypadku transmisji telewizyjnych w Internecie rozwiązanie korzystne także dla dostawców sieci. Dzięki temu, że użytkownicy rozpowszechniają sygnał między sobą, maleje jej obciążenie.
EBU prowadzi testy techniczne P2P w ramach prac nad pilotową wersją portalu P2P Media Portal i nad koncepcją udostępniania w Internecie transmisji telewizyjnych i radiowych za pomocą technologii P2P. W testach obok Telewizji Polskiej biorą udział nadawcy z Niemiec, Danii, Szwecji, Hiszpanii, Belgii, Włoch, Norwegii a także dostawcy Internetu (T-Mobile z Niemiec, KPN z Holandii), producenci sprzętu telekomunikacyjnego i przedstawiciele uczelni z Turynu i Delft. Dostawcą technologii, która jest testowana jest firma Octoshape.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.