Spersonalizowany spam, programy szpiegujące operacje na kontach bankowych umieszczane w serwisach piłkarskich – te i wiele innych zagrożeń czeka na fanów piłki nożnej w związku z mistrzostwami Euro 2008. Eksperci G DATA Software przypominają jak zabezpieczyć komputery przed podobnymi atakami.
Narodowe drużyny piłkarskie znajdują się już w ostatnich fazach przygotowań, a kibice niecierpliwie wyczekują Mistrzostw. Tymczasem zastępy cyberprzestępców już ostrzą sobie zęby na komputery i portfele fanów piłki nożnej, przygotowując się do masowych ataków od miesięcy.
Powódź spamu
Spersonalizowany spam, obiecujący bilety na Euro 2008 czy ekskluzywne materiały filmowe i statystyki to tylko jedno z licznych zagrożeń. W polu zainteresowania przestępców znajdują się przede wszystkim dane do kont bankowych, pozyskiwane z pomocą złośliwych programów, umieszczanych w spamie bądź na stronach internetowych.
Ralf Benzmüller, Dyrektor G DATA Security Labs przewiduje, iż Mistrzostwa przyniosą miliony spamu oraz prób pozyskania poufnych danych: „Masowe wydarzenia sportowe obiecują zbyt kuszące zyski, aby społeczność przestępców internetowych mogła się im oprzeć. Wielu kibicom nie udało się kupić biletów na mecze, a złodzieje doskonale o tym wiedzą. Laboratoria G DATA już zarejestrowały pierwsze przykłady spamu, związanego z Euro 2008, a wraz ze zbliżaniem się mistrzostw jego liczba będzie rosła, zwodząc kibiców fałszywą obietnicą zakupu biletów. Tu z kolei rozpocznie się akcja pozyskiwania przez złodziei dostępu do kont bankowych, kart kredytowych oraz poczty elektronicznej ofiar.”
Ataki na społeczności internetowe kibiców
W 2007 cyberprzestępcy włamali się na serwer amerykańskiej drużyny futbolowej Miami Dolphins tuż przed Super Bowl. Atakujący umieścili na nim trojana, infekując tym samym niezliczoną ilość komputerów odwiedzających stronę drużyny. Podobne akcje są spodziewane w związku z Euro 2008 – pierwsze doniesienia o podobnych atakach na serwisy kibiców już się pojawiły.
„To pewne, że przestępcy zaatakują strony kibiców próbując zaimplementować złośliwy kod” – komentuje Ralf Benzmüller – „Jest to obecnie jedna z najskuteczniejszych metod rozprzestrzeniania malware’u. Szacuje się, iż około dwie trzecie wszystkich infekcji pochodzi z przeglądarek.”
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.