W dniu wczorajszym doszło w Parlamencie Europejskim do głosowania nad ACTA, czyli umową dotyczącą zwalczania obrotu towarami podrabianymi. Parlament Europejski odrzucił umowę ACTA 478 głosami. Za wprowadzeniem umowy opowiedziało się zaledwie 39 europarlamentarzystów.
Odrzucenie ACTA oznacza, że kraje europejskie, które podpisały umowę ACTA mogą ją aktualnie wycofać z procesu ratyfikacyjnego. Dotyczy to również Polski, która podpisała umowę w styczniu tego roku.
Brak globalnego porozumienia może również uczynić ACTA trudno egzekwowalnym prawem w krajach spoza Europy, gdzie umowa została przyjęta, ale nie doszło do jej ratyfikacji. Do krajów tych należą Australia, Kanada, Japonia, Korea Południowa, Maroko, Nowa Zelandia, Singapur oraz Stany Zjednoczone.
Jedną z przyczyn odrzucenia przez Parlament Europejski umowy ACTA były wystąpienia społeczności międzynarodowej, w tym w dużej mierze polskiej, na początku roku.
Odrzucenie przez Parlament Europejski umowy ACTA nie oznacza końca jej bytności w Europie. W zeszłym tygodniu Karel De Gucht, komisarz Unii Europejskiej odpowiedzialny za traktat powiadomił o możliwości naciskania na przyjęcie ACTA poprzez wszczęcie postępowania przed Trybunałem Sprawiedliwości.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.