Polska w nocy z 25 na 26 stycznia, złożyła podpis pod kontrowersyjną umową ACTA o zapobieganiu handlu pirackim oprogramowaniem i podróbkami. Protesty serwisów i osób na ulicach nie przyniosły skutków.
Podpis pod umową ACTA w imieniu Polski, na mocy upoważnienia udzielonego przez premiera Donalda Tuska, złożyła ambasador naszego kraju w Japonii, Jadwiga Rodowicz. Podpisanie umowy nastąpiło w siedzibie Ministerstwa Spraw Zagranicznych Japonii. Dokument jednocześnie został podpisany przez ambasadorów większości państw członkowskich Unii Europejskiej, z wyłączeniem Niemiec, Holandii, Słowacji, Cypru i Estonii. Kraje te mają podpisać ACTA w terminie późniejszym.
Umowa ACTA, czyli Anti-counterfeiting trade agreement, jest układem między Australią, Japonią, Koreą Południową, Kanadą, Meksykiem, Maroko, Nową Zelandią, Singapurem, Szwajcarią i USA, zobowiązującym do walki z łamaniem prawa własności intelektualnej oraz handlem podróbkami. Do układu ma dołączyć wkrótce cała Unia Europejska.
Przeciwnicy ACTA wyrażają daleko idące obawy o to, że umowa ta może doprowadzić do powstania cenzury w internecie i do blokowania różnorodnych treści w sieci, w imię walki z piractwem. Stąd też pojawiły się liczne protesty i głosy sprzeciwu w całej Polsce. Najbardziej kontrowersyjnym zapisem umowy ACTA jest to, że przewiduje ona możliwość wydawania przez swoje właściwe organy, dostawcy usług internetowych, nakazu niezwłocznego ujawnienia posiadaczowi praw informacji wystarczających do zidentyfikowania abonenta, co do którego istnieje podejrzenie, że jego konto zostało użyte do naruszenia praw związanych ze znakami towarowymi, praw autorskich i pokrewnych.
25 stycznia w całym kraju odbyły się manifestacje przeciwko podpisaniu umowy, zaś wiele serwisów postanowiła na jedną dobę wygasić swoje witryny. Największy marsz sprzeciwu przeciwko ACTA odbył się w Krakowie. Protestowało około 15 tys. osób.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.