Polska w nocy z 25 na 26 stycznia, złożyła podpis pod kontrowersyjną umową ACTA o zapobieganiu handlu pirackim oprogramowaniem i podróbkami. Protesty serwisów i osób na ulicach nie przyniosły skutków.
Podpis pod umową ACTA w imieniu Polski, na mocy upoważnienia udzielonego przez premiera Donalda Tuska, złożyła ambasador naszego kraju w Japonii, Jadwiga Rodowicz. Podpisanie umowy nastąpiło w siedzibie Ministerstwa Spraw Zagranicznych Japonii. Dokument jednocześnie został podpisany przez ambasadorów większości państw członkowskich Unii Europejskiej, z wyłączeniem Niemiec, Holandii, Słowacji, Cypru i Estonii. Kraje te mają podpisać ACTA w terminie późniejszym.
Umowa ACTA, czyli Anti-counterfeiting trade agreement, jest układem między Australią, Japonią, Koreą Południową, Kanadą, Meksykiem, Maroko, Nową Zelandią, Singapurem, Szwajcarią i USA, zobowiązującym do walki z łamaniem prawa własności intelektualnej oraz handlem podróbkami. Do układu ma dołączyć wkrótce cała Unia Europejska.
Przeciwnicy ACTA wyrażają daleko idące obawy o to, że umowa ta może doprowadzić do powstania cenzury w internecie i do blokowania różnorodnych treści w sieci, w imię walki z piractwem. Stąd też pojawiły się liczne protesty i głosy sprzeciwu w całej Polsce. Najbardziej kontrowersyjnym zapisem umowy ACTA jest to, że przewiduje ona możliwość wydawania przez swoje właściwe organy, dostawcy usług internetowych, nakazu niezwłocznego ujawnienia posiadaczowi praw informacji wystarczających do zidentyfikowania abonenta, co do którego istnieje podejrzenie, że jego konto zostało użyte do naruszenia praw związanych ze znakami towarowymi, praw autorskich i pokrewnych.
25 stycznia w całym kraju odbyły się manifestacje przeciwko podpisaniu umowy, zaś wiele serwisów postanowiła na jedną dobę wygasić swoje witryny. Największy marsz sprzeciwu przeciwko ACTA odbył się w Krakowie. Protestowało około 15 tys. osób.
Wpisy promowane
- Zaplanuj świąteczne wydatki dla pracowników – Jak wybrać idealny prezent?Święta Bożego Narodzenia to czas, który w wielu firmach wiąże się nie tylko z magią i wspólnymi świętowaniem, ale również ...
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- Salesforce Shopping Index Q1 2024 – kupujący oszczędzająi odkładają zakupy na późniejW pierwszym kwartale roku dane dotyczące zakupów pokazują nieoczekiwane zwroty akcji. Spodziewaliśmy się obniżek stóp procentowych, ale teraz, gdy inflacja ...
- Nowa integracja z Przelewy24 dostępna dla Klientów Shoper w ramach usługi Shoper PłatnościShoper oraz PayPro SA, właściciel marki Przelewy24, ogłaszają współpracę. Sprzedawcy zyskają możliwość korzystania z usług dodatkowego dostawcy w ramach Shoper ...
- MAKRO Companion: nowa aplikacja dla gastronomiiMakro Companion to najnowsza aplikacja mobilna Grupy METRO dedykowana branży HoReCa. Jej głównym celem jest ułatwienie i przyspieszenie procesu zamawiania ...
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.