W rankingu debiutów giełdowych 2006 roku spółka ACTION S.A. zajęła 3 miejsce. Trzy miesiące od pierwszego notowania kurs akcji wzrósł aż o 45,7%.
Zestawienie, przygotowane przez dziennikarzy „Parkietu”, obejmowało Spółki, które w ubiegłym roku po raz pierwszy pojawiły się na warszawskiej giełdzie. Pod uwagę brano wzrost kursu akcji debiutantów trzy miesiące od pierwszego notowania. Spośród 38 firm objętych zestawieniem, ACTION S.A., jeden z największych w kraju dystrybutorów sprzętu komputerowego, uplasował się na trzecim miejscu. W ciągu kwartału od momentu pojawienia się na warszawskim parkiecie ceny akcji Spółki wzrosły aż o 45,7%.
„Sam debiut na warszawskim parkiecie nie zawsze oddaje realną wartość Spółki. To jak wypadnie pierwsza sesja, często zależy od czynników niezależnych od wyceny przedsiębiorstwa. Kolejne tygodnie zazwyczaj weryfikują początkową ocenę emitenta, dlatego rankingi biorące pod uwagę zmianę kursu akcji na przestrzeni kilku miesięcy są wiarygodnym sposobem estymacji debiutanta, gdyż oddają zaufanie i długofalowe zainteresowanie inwestorów konkretnymi Spółkami.” – mówi Dariusz Jacek Krawiec, Prezes Zarządu ACTION S.A.
Spółka ACTION S.A. zadebiutowała na rynku podstawowym giełdy 24 lipca 2006 roku jako firma sektora handlowego. Do obrotu giełdowego wprowadzonych zostało wówczas 4.500.000 praw do akcji serii B. Cena emisyjna akcji wynosiła 12 zł, a kurs otwarcia w dniu debiutu – 13,90 zł. Od tego momentu notowania Spółki sukcesywnie wzrastają.
„W przypadku wielu przedsiębiorstw mieliśmy do czynienia z pewną tendencją, obserwowaną również w latach poprzednich. Po świetnym debiucie, następował drastyczny spadek kursu akcji. Powodem takiego stanu rzeczy mogły być działania inwestorów liczących tylko na szybki zysk. Dlatego cieszymy się, że notowania akcji ACTION S.A. przeciwstawiają się temu trendowi. ” – mówi Dariusz Jacek Krawiec, Prezes Zarządy ACTION S.A.
Wpisy promowane
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
- Mewa zaprezentuje na Targach SAWO w Poznaniu (23-25.04.2024) odzież roboczą, ochronną i ostrzegawczą dla przemysłu i rzemiosła oraz ofertę w zakresie artykułów bhpW dniach od 23-25 kwietnia b.r. firma Mewa obecna będzie na Międzynarodowych Targach Ochrony Pracy, Pożarnictwa i Ratownictwa SAWO w ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.