Adkontekst: 50-miliardowa emisja reklamy

W związku z wyświetleniem 50-miliardowej reklamy na serwisach partnerskich (poza wyszukiwarką), sieć reklamowa Adkontekst podsumowała swoją niemal czteroletnią działalność. W tym okresie średnioroczny wzrost liczby odsłon wyniósł 67%, zaś kliknięć 190%.

Od startu sieci w listopadzie 2005 roku, średnia miesięczna liczba odsłon reklam wzrosła prawie 8 razy, natomiast średnia miesięczna liczba kliknięć w reklamy – 25 razy. Wraz z liczbą odsłon reklam oraz kliknięć rósł też zasięg sieci, który obecnie zbliża się do 12 milionów realnych użytkowników, co stanowi ponad 73% polskich internautów (Megapanel, luty 2009).

Po niemal czterech latach istnienia do sieci Adkontekst należy 850 renomowanych portali i łącznie 70 tysięcy unikalnych domen. W ubiegłym roku do grupy partnerów tej sieci reklamowej dołączyły nowe, opiniotwórcze serwisy m.in. portale należące do Grupy Infor (Gazetaprawna.pl, Wieszjak.pl), Rzeczpospolita.pl, grupy O2.pl (Kafeteria.pl, Lansik.pl, Autokrata.pl, Sportfan.pl), serwisy należące do wydawnictwa Gruner+Jahr (Glamour.pl, National-geographic.pl, Focus.pl, Rodzice.pl), Naweekend.pl (grupa eHoliday.pl), oraz Auocentrum.pl, Stopklatka.pl, Wizaz.pl, Kozaczek.pl i Tabelaofert.pl. Zdecydowanie wzrosła liczba interesujących serwisów wertykalnych w każdej kategorii tematycznej.

W 2008 roku reklamy emitowane w Adkontekście zanotowały łącznie ponad 24 miliardów odsłon, co oznaczało podwojenie ich liczby w stosunku do roku 2007. W tym czasie podwoiła się też liczba kliknięć w reklamy. W pierwszym kwartale 2009 liczba emisji reklam zwiększyła się o 1/3 w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, a liczba kliknięć wzrosła o 23%.

„Są dwa główne źródła wzrostu naszej sieci: nowe produkty reklamowe oraz oparte na partnerstwie, uczciwe relacje z reklamodawcami i wydawcami. – mówi Artur Banach – Prezes NetSprint.pl. Trudne czasy sprzyjają reklamie kontekstowej. Wysoka efektywność kampanii wpływa na wzrost budżetów reklamowych, co z kolei pozytywnie wpływa na przychody witryn współpracujących z siecią. Z badań Marketers’ Internet Ad Barometer 2009 wynika, że 70 procent firm zamierza zwiększyć w 2009 roku budżety na działania marketingowe w internecie, z czego aż 64 procent zamierza zwiększyć wydatki na SEM” –  dodaje Banach.

W 2008 roku ofertę sieci Adkontekst uzupełniły też nowe produkty , m.in. Intertext oraz Site Search. Intertext jest to rodzaj reklamy kontekstowej, która emitowana jest w treści artykułów publikowanych na serwisach partnerskich Adkontekst w momencie najechania kursora na wyróżnione w tekście słowo.  Intertext może być emitowany bądź jako tekst, bądź jako tekst w połączeniu z grafiką (Intertext Exclusive). Z kolei Site Search to produkt dla właścicieli serwisów internetowych, które w sposób aktywny wykorzystują wyszukiwarkę swoich zasobów, a więc m.in.: portali, sklepów internetowych, serwisów aukcyjnych, nieruchomościowych, ogłoszeniowych oraz porównywarek cen. Adkontekst Site Search pozwala emitować reklamy tekstowe – Linki Sponsorowane – w wynikach wyszukiwania na serwisie partnerskim, powiązane kontekstowo z wpisanymi do wyszukiwarki słowami kluczowymi.  Już wkrótce sieć Adkontekst będzie wprowadzać nowe rozwiązania reklamowe.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top