Akcja Rozczytana Szkoła sposobem na zwiększenie czytelnictwa?

Opublikowano: 15 listopada 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , ,

Pod hasłem Rozczytana Szkoła realizowany jest program edukacyjny zachęcający młodych ludzi do czytania i zdobywania wiedzy poprzez codzienną lekturę prasy internetowej. Szkoły podstawowe, gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne konkurują o tytuł Rozczytanej Szkoły w projekcie organizowanym przez Centrum EFEKTY i firmę Cafe News S.A.

Uczniowie rywalizują w ramach szkół, odpowiadając codziennie na pytania dotyczące bieżących wiadomości, nowinek technicznych i  wydarzeń relacjonowanych przez kilkadziesiąt mediów internetowych, które przystąpiły do Programu. Patronat medialny nad projektem objęły m.in. Polskie Radio Euro, Polska The Times, Wiadomości24.pl, Edukacja.net, Cogito, Wychowawca i wiele innych.

Rozczytana Szkoła – to akcja, która ma zachęcać młodzież do codziennego poszerzania wiedzy. Młodzi ludzie spędzają często wiele godzin przy komputerze, ale ich aktywność oprócz gier komputerowych zdominowana jest przez komunikowanie się z przyjaciółmi na czatach i serwisach społecznościowych oraz na oglądaniu filmików  m.in. na YouTube. Z drugiej strony – jak podają najnowsze badania czytelnictwa prasy drukowanej – sukcesywnie spada liczba osób kupujących gazety codzienne,  tygodniki opinii, a nawet czasopisma specjalistyczne. To trwała tendencja, którą wzmacnia kryzys i coraz powszechniejszy dostęp do Internetu.

Realizując projekt Rozczytana Szkoła oraz program lojalnościowy PrzeczytamWszystkich.pl – chcemy zwiększyć liczbę osób, które będą miały nawyk czytania i interesowania się tym, co się dzieje w Polsce, na świecie lub być może w obrębie miasta, branży, czy innych zainteresowań młodego człowieka – mówi Piotr Długi, prezes firmy Cafe News. Mamy nadzieję, że do akcji przystąpi większość szkół w Polsce, tym bardziej, że kilkanaście kuratoriów oświaty poparło naszą inicjatywę – dodaje Karolina Lewandowska – wydawca Informatora Edukacja z Centrum EFEKTY.

Zwycięzcami w Programie będą nie tylko szkoły, z których uczniowie odpowiedzą poprawnie na najwięcej pytań konkursowych, ale również poszczególni wychowankowie. Uczniowie – odpowiadając na pytania i czytając artykuły – zbierają punkty, które mogą zamienić na nagrody z dostępnego na stronie PrzeczytamWszystkich.pl katalogu. Pytania przygotowywać mogą również sami nauczyciele i koordynatorzy szkół. Nagrody za czytanie to m.in. pendrive’y, sprzęt elektroniczny i sportowy. Według organizatorów obecnie najpopularniejszą nagrodą są doładowania prepaid do telefonów komórkowych.

Honorowy patronat nad projektem objął Prezydent Miasta Poznania – Ryszard Grobelny oraz Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.  Sponsorem nagród – sprzętu komputerowego i pomocy edukacyjnych jest m.in. Komputronik i  PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.  Akcja potrwa do maja 2010 roku.

www.RozczytanaSzkola.pl

Hanna LaskowskaAkcja Rozczytana Szkoła sposobem na zwiększenie czytelnictwa?

Podziel się!

O autorze

hania