Android ma więcej mobilnych reklam, iOS generuje większy ruch

Opublikowano: 23 lutego 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Firma przeprowadzająca analizy rynku telekomunikacyjnego, Bytemobile, opublikowała raport dotyczący ruchu internetowego na urządzeniach mobilnych – tabletach i smartfonach. Jak wygląda porównanie dwóch wiodących platform – Androida i iOS?

Android ma więcej mobilnych reklam, iOS generuje większy ruch 1W swoim raporcie kwartalnym, obejmującym rynek globalny, firma Bytemobile wskazała, że system Android generuje większy ruch w zakresie reklam mobilnych, niż urządzenia z systemem iOS. Android obejmuje dziś 75 proc. rynku reklamowego, generowanego na wszystkich platformach mobilnych. Reklamy wyświetlane na urządzeniach z systemem Android zajmowały około 2 proc. objętości danych, a na iPhone`ach – 1 proc. Dzieje się to z uwagi na fakt, że Android ma więcej urządzeń w sieci niż iOS – stanowi on dziś połowę wszystkich smartfonów w skali światowej. Na urządzenia z systemem Android tworzonych jest też więcej reklam, niż dla innych systemów. 75 proc. wszystkich danych reklamowych przesyłanych w mobilnej sieci stanowiły reklamy Google, pochodzące z systemów AdMob, AdSense oraz DoubleClick.

Z badań Bytemobile wynika, że tablety charakteryzują się większym ruchem użytkowników niż smartfony. Dodatkowo, na iPadach użytkownicy generują dwukrotnie większy ruch w porównaniu do tabletów i telefonów z systemem Android.

Za połowę całego ruchu odpowiada odtwarzanie plików wideo. W niektórych sieciach komórkowych udział mobilnego wideo w całkowitym ruchu mobilnym użytkowników wynosi nawet 69 proc.

Najczęściej na urządzeniach iOS wykorzystywana jest aplikacja Safari. Korzystanie z tej aplikacji stanowi 61 proc. wszystkich działań na urządzeniach mobilnych. Jeśli chodzi o multimedia, to Bytemobile twierdzi, że odtwarzacze odpowiadają za 47 proc. całego wolumenu przesyłanych i pobieranych danych. Użytkownicy urządzeń mobilnych spędzają średnio 9,06 minut na sesję na Facebooku oraz 8,51 minut na YouTube. Niemniej jednak, serwis YouTube generuje średnio 40 MB na sesję, a Facebook tylko 120 KB na sesję. Średnie użycie Twittera w jednej sesji trwa 4,57 minut, ale zajmuje tylko 170 KB.
Marta Michałek-MachniewskaAndroid ma więcej mobilnych reklam, iOS generuje większy ruch

Podziel się!

O autorze

marta