„Angry Birds”: imponujące wyniki, nowy ptak i film

Opublikowano: 19 października 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Podczas odbywającej się w San Francisco konferencji Web 2.0 dowiedzieć można się było nie tylko o sukcesie Twittera – swoimi imponującymi wynikami podzieliła się również firma Rovio, odpowiedzialna za popularną grę „Angry Birds”. W przygody „wściekłych ptaków” gra dziennie 30 mln osób.

Andrew Stalbow, dyrektor generalny Rovio, zdradził podczas swojego wystąpienia, że „Angry Birds” na wszystkich dostępnych platformach pobrana została już 400 mln razy. Jeszcze we wrześniu było to 350 mln pobrań.

Ilość pobrań przekłada się również na zaangażowanie graczy. W „Angry Birds” gra miesięcznie 130 mln użytkowników, 30 mln każdego dnia. Imponujące, że codziennie na grę przeznaczanych jest aż 300 mln minut.

„Angry Birds”: imponujące wyniki, nowy ptak i film 1

Rovio doskonale radzi sobie także ze sprzedażą gadżetów. Miesięcznie sprzedaje ponad milion t-shirtów oraz pluszowych zabawek z podobizną ptaków. Dostępny jest również szereg innych przedmiotów np. książka kucharska.

Najbardziej interesujące w kontekście tych danych jest jednak to, że do tej pory firma Rovio nie wydała ani dolara na marketing.

Mamy również dobre wiadomości dla fanów „Angry Birds”. Stalbow potwierdził, że w okolicach święta Halloween do drużyny ptaków dołączy nowa postać. Na facebookowym profilu firmy dostępne jest zdjęcie (powyżej), które prezentuje fragment nowego bohatera gry. Nie wiemy jednak jak będzie dokładnie wyglądał, ani jaką zdolnością będzie dysponował.

Podczas wystąpienia potwierdzono również, że trwają prace nad filmem inspirowanym grą. Do projektu zatrudniono Davida Maisela, producenta wykonawczego takich obrazów jak „Iron Man 2”, „Thor” czy „Captain America” i byłego prezesa firmy Marvel.

Świat oszalał na punkcie „ Angry Birds” i nic nie zapowiada, że zmieni się to w najbliższym czasie.

Dawid Zaraziński„Angry Birds”: imponujące wyniki, nowy ptak i film

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.