AntySPAM w Onecie

Opublikowano: 4 grudnia 2003. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Po kilku miesiącach prac koncepcyjno-technologicznych portal Onet.pl wprowadza inteligentny, samouczący się system wychwytujący spam, chroniący konta OnetPoczty. Specjalne oprogramowanie analizuje i sortuje przesyłki do osobnego folderu na koncie użytkownika. Wiele reguł, pochodzących z różnych poziomów analizy, jest integrowanych przez samouczące się oprogramowanie, które na podstawie zebranych danych podejmuje decyzję czy e-mail jest spamem, czy nie.

Użytkownicy elektronicznej poczty w portalu Onet.pl, zarówno bezpłatnej, jak i komercyjnej, otrzymają usługę na okres próbny. Portal szacuje, że dzięki temu uda się wyeliminować co najmniej 100 milionów niechcianych listów miesięcznie.

Dbając o wygodę użytkowników Onet.pl uruchomił na serwerach pocztowych portalu oprogramowanie OnetAntySpam (OnetAS), w skuteczny sposób klasyfikujące przychodzące listy. Specjalne oprogramowanie analizuje i sortuje przesyłki do osobnego folderu na koncie użytkownika. Niezależnie od modułu sortowania funkcjonują filtry indywidualnego konta – tzw. „czarna lista”. Działa także opcja zgłaszania administratorom Onet.pl przesyłek, które według użytkowników są spamem. Wszystkie te reguły są integrowane przez samouczące się oprogramowanie, które na podstawie danych historycznych podejmuje decyzję czy e-mail jest spamem, czy nie.

Z powodu trudności jednoznacznego sklasyfikowania przez Onet.pl intencji co do użyteczności dostarczanych przesyłek, każdy z Internautów ma możliwość wglądu do foldera zatrzymanych e-maili. „Odblokowanie” przesyłki, zaklasyfikowanej przez system jako spam, musi być potwierdzone decyzją użytkownika.

„Niechciana poczta (spam) jest plagą porównywalną z wirusami, a może nawet większą, ponieważ staje się ona masowa, niezależna od zachowania użytkownika i coraz trudniej się przed nią zabezpieczyć. Większość istniejących filtrów antyspamowych opiera się na prostej klasyfikacji nadawców lub określonych wzorców, które pozwalają zaklasyfikować przesyłkę jako spam. Niestety nadawcy takich e-maili bardzo często zmieniają adresy, jak również uczą się unikać wzorców, klasyfikowanych jako sygnatury spamu. System antyspamowy w Onet.pl jest efektem intensywnych prac nad klasyfikacją tekstu. Jego podstawową zaletą jest możliwość adaptacji do zmieniających się „reguł gry” i uczenia się co jest, a co nie jest spamem. System uczy się w oparciu o bazy danych, aktualizowane przez administratorów Onet.pl, jak również w oparciu o „czarne listy” użytkowników OnetPoczty. Testy wykazały wysoką skuteczność systemu, dzięki zastosowaniu wielopoziomowych reguł klasyfikacji. Każdy się może o tym przekonać pod adresem poczta.onet.pl” – powiedział o nowej usłudze portalu Krzyszof Jędrzejek, członek zarządu Onet.pl odpowiadający za pion technologii informatycznych.

http://poczta.onet.pl

Sylwester KozakAntySPAM w Onecie

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.