W tym tygodniu aż trzy duże internetowe firmy ogłosiły wprowadzenie oryginalnych treści wideo. AOL, Google i Yahoo! chcą docierać do użytkowników, którzy pokochali dostępność tego typu treści w sieci oraz tych, którzy przyzwyczajeni są do formatów telewizyjnych.
Firma AOL ogłosiła w poniedziałek, że uruchomi 15 własnych serii wideo. Wystąpią w nich takie celebrytki jak Jennifer Lopez czy Heidi Klum, pojawi się także serial poświęcony uczniowi liceum, który jest jednocześnie rządowym agentem (w roli głównej Jackson Rathbone, znany z filmowej sagi „Zmierzch”). Partnerami przy tworzeniu treści mają być firmy Vuguru oraz Warner Bros.
Ogłaszamy z przyjemnością nowości programowe, które pokazują nasze innowacyjne podejście do wideo. To jedna z najlepszych platform w sieci łącząca reklamodawców z treściami premium – powiedział Ran Harnevo, starszy wiceprezes AOL Video.
Również firma Google miała co ogłaszać. Ponad 100 mln dolarów zostało przekazanych na produkcje oryginalnych treści YouTube, donosi WSJ. Wykorzystywany najczęściej do umieszczania materiałów amatorskich serwis, ma być również miejscem ekspozycji treści premium.
Najważniejszą programową nowością jest z pewnością współpraca ze znanym sportowcem Tony’m Hawkiem. Podpisano również umowy z Warner Bros. i należącą do News Corp. firmą ShineReveille, która pomagała przy produkcji takich seriali jak Ugly Betty czy The Office.
Google stworzy nowe kanały tematyczne. Firma ma nadzieję na pozyskanie reklamodawców do tego projektu i na zwrot poniesionej inwestycji. Pojawiły się również spekulacje, że programy mogą zostać udostępnione użytkownikom serwisu społecznościowego Google+. Może to oznaczać początek bezpośredniej walki z takimi platformami jak Netfix czy Hulu.
Yahoo Screen
Wideo nowości zaprezentowane zostały także przez firmę Yahoo!. Przeżywająca kryzys spółka nie rezygnuje z wprowadzania zmian. Uruchomiono właśnie nowy serwis – Yahoo Screen, który zawierać będzie osiem oryginalnych produkcji skierowanych głównie do kobiet (wystąpią tu m.in. aktorki Judy Greer oraz Niecy Nash, a także dokumentalistka Morgan Spurlock). Usługa zastąpi Yahoo Video na pozycji podstawowej destynacji z tego rodzaju treściami.
Yahoo Screen to także licencje innych nadawców: przede wszystkim Fox News oraz Discoverty. Pojawią się również materiały z Hulu oraz stacji ABC News, z którą kilka dni temu Yahoo! nawiązała współpracę redakcyjną.
Internetowi wydawcy stawiają na oryginalne treści wideo mając nadzieję na pozyskanie części reklamowego tortu przeznaczonego dla nadawców telewizyjnych. Czy użytkownicy przekonają się do seriali dostępnych na stronach AOL, Yahoo! czy YouTube?
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.