Firma AOL postanowiła wybrać się na poważne internetowe zakupy. Ogłosiła przejęcie popularnego serwisu TechCrunch. Ale to nie koniec. Kupiła również firmę Thing Labs, która odpowiada za stworzenie Brizzly, czytnika treści z serwisów społecznościowych oraz platformę wideo 5min Media.
Informacja o przejęciu przez AOL popularnego serwisu TechCrunch obiegła internetowe media lotem błyskawicy. Inwestycję ogłosił Tim Armstrong, dyrektor generalny AOL, umowa została podpisana podczas odbywającej się właśnie konferencji TechCrunch Disrupt. Michael Arrington, założyciel i szef blogoida pytał publicznie: „czy nadal mogę pisać cokolwiek mi się podoba?” Armstrong odpowiedział: „Spróbujemy się nie wtrącać się dopóki to tylko możliwe”.
TechCrunch będzie częścią AOL Technology Network, ale posiadać będzie niezależną redakcję. Współpracować ma i uzupełniać się z innymi należącymi do sieci wydawnictwami, przede wszystkim z serwisem Engadget.
Nie znamy finansowych szczegółów przejęcia. Źródła podają kwoty pomiędzy 25 a 40 mln dolarów. TechCrunch razem z siostrzanymi projektami (takimi jak MobileCrunch, CrunchGear, TechCrunchIT itp.) zarabia rocznie ok. 10 mln dolarów.
Przejęcie TechCrunch to jednak nie jedyna inwestycja AOL. Pojawiły się również informacje dotyczące zakupu firmy Thing Labs, która odpowiada za stworzenie Brizzly, czytnika treści z serwisów społecznościowych. Wartość umowy szacowana jest na ok. 30 mln dolarów.
Najbardziej wartościowym aspektem inwestycji wydaje się z punktu widzenia AOL zespół Thing Labs, kierowany przez Jason’a Shellen’a, byłego menadżera Google Reader’a. Nowi pracownicy skupić mają się nad dwoma projektami: AIM (komunikator AOL) i AOL Lifestream (serwis zbierający aktywność z mediów społecznych).
AOL zainteresowało się również platformą wideo 5min Media. Kwota przejęcia szacowana jest na 65 mln dolarów. AOL uzyskało jednocześnie dostęp do ok. 200 tys. „ocenionych, kategoryzowanych i otagowanych” materiałów wideo pochodzących od ponad tysiąca firm mediowych i niezależnych producentów. 5min Media koncentruje się na instruktażowych i poradnikowych filmach wideo.
Imponujące zakupy AOL są wyrazem jasnej strategi: Thing Labs umożliwi lepszą obecność w świecie mediów społecznych, 5min Media – ułatwi dystrybucję własnych materiałach wideo, TechCrunch – zapewni odpowiedni poziom merytorycznego wsparcia.
Źródła: VentureBeat, paidContent, TechCrunch
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.