AOL zwalnia 900 osób

Opublikowano: 11 marca 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Zaledwie kilka tygodni po przejęciu jednego z najbardziej wpływowych serwisów internetowych Huffington Post za 315 mln dolarów, firma AOL ogłosiła program zwolnień i reorganizacji działu redakcyjnego.

AOL zwalnia 900 osób 1Spółka AOL poinformowała, że z pracą pożegnać będzie się musiało aż 900 osób, w tym 200 zatrudnionych w działach redakcyjnych. Najwięcej tego typu redukcji dotknie takich serwisów jak Gadling, DailyFinance czy Stylelist. Wśród osób, które stracą pracę znalazły się m.in doświadczeni dziennikarze czy naczelni m.in. PoliticsDaily (Melinda Henneberger) i Stylelist (Colleen Curtis).

W notatce wysłanej do pracowników firmy, Tim Armstrong, szef AOL, wyjaśnił zasady reorganizacji. Większość zwolnień dotknęło indyjskiego oddziału spółki. Firma zamierza również przerwać współpracę z dużą częścią „wolnych strzelców”, freelancerów.

Armstrong przypomniał także, że w związku z przejęciem Huffington Post powołana została nowa spółka – Huffington Post Media Group – w skład której weszły m.in. Engadget, AOL Music czy popularny blogoid technologiczny TechCrunch. Ma ona stanowić centrum operacyjne zachodzącej zmiany, a na jej czele stanęła założycielka Huffington Post, Arianna Huffington.

Pracownicy poza oczywistą frustracją związaną ze zwolnieniami narzekają, że proces reorganizacji nie był z nimi konsultowany.

Nie kontaktował się z nami nikt decyzyjny. Ani jedna osoba z naszego zespołu nie była na jakiejkolwiek rozmowie, nie poprosili nikogo o CV. To jeden wielki bałagan – powiedział anonimowo jeden ze zwolnionych redaktorów.

Czy radykalne zwolnienia i reorganizacja poprawią niepewną sytuację finansową niegdysiejszego giganta?

[Za: Wired]

Dawid ZarazińskiAOL zwalnia 900 osób

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.