Twórcy Twittera, największego portalu mikroblogowego na świecie, podali więcej szczegółów dotyczących nadchodzących zmian w API. Wkrótce tworzenie klientów Twittera może być dużo trudniejsze.
Twitter jakiś czas temu zapowiedział, że wkrótce wprowadzi poważne zmiany do API tego największego serwisu mikroblogowego na świecie. Pisaliśmy o tym przy okazji „rozstania” Twittera z LinkedIn.
Wczoraj na blogu dla programistów, administratorzy usługi podali więcej szczegółów o nadchodzących zmianach.
Pierwszą i najważniejszą z nich jest ograniczenie liczby użytkowników aplikacji zewnętrznej do 100 tys. Jeśli twórca aplikacji zauważy, że osiągnięcie limitu jest bliskie i będzie chciał podnieść limit, będzie musiał skontaktować się bezpośrednio z Twitterem i uzyskać na to pozwolenie lub zacząć współpracę z załogą Twittera.
Aplikacje już istniejące będą funkcjonowały jak dotychczas, a limit w ich przypadku ustalony będzie na poziomie dwukrotności już istniejącej liczby użytkowników.
We wspomnianym wpisie na blogu przeczytamy również, że Twitter preferuje, aby programiści tworzyli aplikacje analityczne, czy social CRM i inne, których odbiorcą nie jest klient indywidualny, a nie typowe aplikacje klienckie.
Oprócz powyższych zmian, ograniczona zostanie również maksymalna liczba wywołań API na godzinę. Z jednej strony ma to zapobiec rozprzestrzenianiu się SPAMu, z drugiej, utrudni niestety życie użytkownikom potrzebującym statystyk tworzonych w czasie rzeczywistym.
Dalej, każda aplikacja wykorzystująca API Twittera będzie musiała przejść przez proces certyfikacji, czyli spełnić szereg wymagań postawionych przez właścicieli portalu. Jeśli wymagania nie zostaną spełnione, dostęp do API może zostać odebrany.
Ostatnią ze zmian jest zmiana „Zaleceń dot. wyświetlania treści” na „Wymagania dot. wyświetlania treści”. Jak na razie ogranicza się to tylko, do sposobu, w jaki mają być obsługiwane @odwołania do profili na Twitterze. Jednak w przyszłości mogą pojawić się bardziej rygorystyczne wytyczne dotyczące sposobu wyświetlania tweetów.
Programiści mają pół roku na dostosowanie stworzonych przez siebie aplikacji do nowego API w wersji 1.1.
Co sądzicie o tych zmianach? Jak waszym zdaniem wpłyną one na rynek aplikacji wykorzystujących API Twittera?
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.