Czy serwis zrzeszający fanów danego producenta może być solą w jego oku? Apple domaga się zamknięcia blogu Applemania, który od lat zrzesza miłośników tej marki. Co więcej, w oficjalnym piśmie skierowanym do firmy Blomedia, właściciela Applemanii, amerykański producent określa funkcjonowanie serwisu jako „czyn nieuczciwej konkurencji”.
„Wykorzystanie znaku APPLEMANIA oraz znaku graficznego Apple na stronie http://applemania.pl/ narusza prawa wyłączne naszego Mocodawcy (Apple – przyp. red.) do jego znaków towarowych oraz stanowi czyn nieuczciwej konkurencji” – czytamy w oficjalnym piśmie skierowanym do firmy Blomedia. Co za tym idzie, Apple domaga się nie tylko usunięcia z serwisu wszelkich znaków graficznych przypominających jabłko (co już się stało), lecz także tego, aby Blomedia zrzekła się domeny internetowej applemania.pl i zamknęła blog.
– Applemania nigdy nie miała na celu w jakikolwiek sposób konkurować z Apple’em, ani tym bardziej dezawuować tę markę – powiedział Jan Blisntrub, redaktor zarządający Blomedia – Dziwi nas i zaskakuje, że firma Apple domaga się likwidacji serwisu zrzeszającego jej fanów. Nasuwa się pytanie, czy podobne działania zostaną wkrótce podjęte wobec innych podobnych serwisów w Polsce i na Świecie.
Nieoficjalne blogi skupiające osoby fascynujące się daną marką, grą komputerową czy klubem sportowym są działalnością powszechną nie tylko w polskim Internecie, ale i na całym świecie. Za ewenement należy więc uznać domaganie się zamknięcia strony, która całkowicie za darmo promuje sprzęt danego producenta.
Applemania to serwis istniejący od 2007 roku. W tym czasie na jego łamach opublikowano setki newsów z pierwszej ręki dotyczących produktów Apple’a. Wśród recenzowanego sprzętu znalazły się liczne wersje komputerów (MacBook, iMac), telefonów i odtwarzaczy MP3. Na łamach Applemanii bardzo często goszczą także artykuły prezentujące ciekawe aplikacje z App Store. Blogerzy redagujący stronę wielokrotnie udowodnili gruntowną znajomość sprzętu Apple’a oraz doświadczenie w jego użytkowaniu.
Applemania.pl
Wpisy promowane
- Pozycjonowanie sklepu internetowego – ile to kosztuje?Prowadzisz sklep online, ale obecne obroty nie są dla Ciebie zadowalające? W wyszukiwarce plasujesz się dopiero na 3., 6. czy ...
- Szkolenia ISO – od wymagań do przewagi rynkowej Twojej organizacjiRosnąca presja regulacyjna, oczekiwania klientów oraz potrzeba budowania przewagi konkurencyjnej sprawiają, że szkolenia ISO wchodzą na stałe do strategii rozwojowych ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 09.05.2025 PM Showcase Day
- 15.05.2025 Javeloper 2025
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!