Firma Apple podjęła decyzję o wstrzymaniu sprzedaży swojego telefonu iPhone 4S w niektórych sklepach w Chinach, po chuligańskich wybrykach tłumu, który zakłócił debiut urządzenia w Pekinie.
Telefon iPhone 4S miał być dostępny w sklepie Sanlitun w Pekinie od 7 rano 12 stycznia 2012 roku. Na premierę telefonu przed sklepem oczekiwał wielki tłum potencjalnych klientów. Część z nich spędziło na mrozie całą noc, aby tylko być pewnym, że uda im się nabyć iPhone 4S. Warunki oczekiwania były uciążliwe dla Pekińczyków, zwłaszcza, że temperatura spadła poniżej minus 9 stopni Celsjusza.
Pracownicy sklepu widząc, jak wiele osób oczekuje na otwarcie drzwi, bali się o swoje bezpieczeństwo. Producent telefonu zapewniał, że sklep Santlin będzie otwarty od 7 rano, podczas gdy piętnaście minut później drzwi nadal pozostawały zamknięte. Tłum zaczął wykrzykiwać „Otwórzcie drzwi!”, ale pracownik sklepu powiedział przez megafon, że telefon iPhone 4S nie będzie dostępny dziś w sprzedaży. Nie udzielił przy tym żadnych dodatkowych wyjaśnień. Dodał tylko, że sklep Sanlitun pozostanie zamknięty ze względów bezpieczeństwa. To wywołało oburzenie i agresywną reakcję tłumu. Rozpoczęły się przepychanki, rozwścieczeni ludzie zaczęli wykrzykiwać przekleństwa w stronę sklepu oraz rzucać jajkami w jego fasadę.
Jeszcze większe zdenerwowanie wśród konsumentów wywołała informacja, że Apple sprzedał wszystkie dostępne w sklepach Sanlitun telefony iPhone 4S, jeszcze przed otwarciem.
W innych miejscach w Pekinie wprowadzenie telefonu iPhone 4S na rynek odbyło się bez zakłóceń. Rozdawano nawet bilety, umożliwiające klientom zakup maksymalnie dwóch telefonów na osobę. W Szanghaju, sklep w dzielnicy Pudong został otwarty o godzinę wcześniej, tylko po to, aby pomieścić tłumy oczekujące na zewnątrz na sprzedaż telefonów Apple.
W rezultacie zaistniałych wydarzeń, firma Apple postanowiła zawiesić sprzedaż telefonów iPhone 4S w sklepach w Pekinie i Szanghaju. Firma zadecydowała o sprzedaży telefonów wyłącznie za pośrednictwem witryny internetowej. Popyt na iPhone`a 4S był tak duży, że w Chinach sklepy bardzo szybko wyprzedały urządzenie.
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.