Koncern Apple podczas wczorajszej konferencji prasowej podał wyniki finansowe za trzeci kwartał roku fiskalnego (kończącego się 27 czerwca). Lepsze nawet od najbardziej optymistycznych szacunków analityków.
W trzecim kwartale rozliczeniowym (kwiecień-czerwiec) firma Apple zarobiła 3,25 mld dol. – aż o 78 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. W przeliczeniu na akcje zysk wyniósł 3,51 dol. Oczekiwania analityków były mniej optymistyczne – szacowano wynik na poziomie 3,11 dol. Przychody korporacji również były większe od oczekiwanych, aż o miliard dolarów – wyniosły 15,7 mld dol. (wzrost rok do roku o 61 proc.).
Po podaniu wyników finansowych żywo zareagowała giełda. Akcje Apple w notowaniach posesyjnych wzrosły o 3,2 proc.
Doskonały wynik to wynik przede wszystkim wprowadzenia tabletu iPad (3,27 mln sprzedanych sztuk) oraz niezwykła popularność telefonu iPhone, zwłaszcza w jego najnowszej, czwartej edycji (łącznie 8,4 mln sztuk, 61 proc. wzrost sprzedaży). Duże rynkowe zapotrzebowanie jest również na komputery Mac (3,47 mln sztuk) oraz odtwarzacze iPod (9,41 mln sztuk).
To był fenomenalny kwartał, wyniki przewyższyły nasze oczekiwania. Dotyczy to także najbardziej udanej premiery w historii firmy, czyli iPhone’a 4 – powiedział podczas konferencji Steve Jobs, szef Apple. Szacunki firmy na najbliższy kwartał są jeszcze lepsze: koncern ma zwiększyć przychody do 18 mld dol.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.