Armia USA tworzy własny Reddit

Opublikowano: 27 czerwca 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Amerykańska armia z popularnością serwisów społecznościowych radzi sobie w specyficzny sposób – kopiuje popularne projekty i wypuszcza ich wojskowe odpowiedniki. Na celowniku Pentagonu znalazł się obecnie Reddit. 

Najnowszy projekt amerykańskich wojskowych to Eureka, która ma być wojskowym odpowiednikiem Reddit, serwisu, w którym użytkownicy głosują na pojawiające się informacje. Ma być jednak o wiele bardziej restrykcyjną platformą: zamiast głosowania na często kontrowersyjne treści, żołnierze będą oddawać głosy na „idee”.

W Eurece pojawiać mają się informacje poświęcone treningowi czy efektywności żołnierzy. Dostęp do serwisu będą mieli prawdopodobnie tylko wojskowi, cywilni pracownicy wojska czy członkowie Gwardii Narodowej. Projekt nie będzie miał więc bardzo luźnego charakteru, a treści będą zapewne poddawane dokładnej kontroli.

Armia USA tworzy własny Reddit 1

Komentatorzy przekonują, że pomysł armii nie jest zły, ale powinien zostać zrealizowany w sposób właściwy. Aby serwis odniósł sukces (mierzony wojskową skalą), musi znaleźć się odpowiednio liczna i zaangażowana grupa użytkowników – a to nie będzie wcale takie proste. Podkreślają jednak, że Eureka może być dobrym miejscem do zdobywania szybkich i rzetelnych informacji na temat chociażby kariery w wojsku, życia żołnierzy itp.

Warto dodać, że to nie pierwszy „klon” cywilnego serwisu. Pentagon operuje tzw. milSuite, w skład którego wchodzą odpowiedniki Facebooka (milBook), YouTube (milTube), a nawet milWiki – wojskowa wersja Wikipedii.

Eureka wystartować ma w połowie lipca.

za: DefenseNews, Wired

Dawid ZarazińskiArmia USA tworzy własny Reddit

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.