Atcom S.A. łączy bezprzewodowo

Opublikowano: 6 stycznia 2003. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

15 lutego 2003 r. Atcom S.A. – dostawca nowoczesnych rozwiązań internetowych – uruchamia dostęp do internetu oparty na szerokopasmowym, bezprzewodowym systemie LMDS działającym w paśmie 28 GHz stosownie do otrzymanego pozwolenia prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty. W Polsce oprócz Atcom S.A. taki dostęp oferuje jeszcze tylko dwóch operatorów internetu, Atcom S.A. jest spółką opartą całkowicie na kapitale polskim.

LMDS (Local Multipoint Distribution Services) to system bezprzewodowy, wykorzystujący transmisję radiową w paśmie wysokich częstotliwości, w obrębie niewielkich obszarów o średnicy kilku kilometrów. System składa się ze stacji bazowej i komunikujących się z nią niewielkich stacji odbiorczych (terminali). Małe rozmiary urządzeń nadawczych i odbiorczych sprzyjają łatwej instalacji na dachach lub elewacjach budynków. Do rozprowadzenia sygnału wewnątrz budynku można wykorzystać istniejące okablowanie strukturalne.

W przeciwieństwie do popularnych obecnie systemów działających w pasmach 2,4; 3,5, 5,8 GHz, system w paśmie 28GHz posiada olbrzymią przepustowość i może oferować predkości do 34 Mb/s. Co ważne – system działa niezależnie w obu kierunkach, czyli łączna przepustowość od i do klienta wynosi 68Mb/s.

W porównaniu z sieciami kablowymi, budowa bezprzewodowej sieci radiowej pozwala na szybsze tempo realizacji projektu. Technologia LMDS umożliwia elastyczną rozbudowę sieci i zwiększanie zasięgu działania. Tym samym firma Atcom jest w stanie dostarczyć usługi w krótkim czasie, nawet w trudnych warunkach miejskich. System LMDS może współdziałać z telefonią internetową i systemami stacjonarnymi transmisji danych, opartymi na technologi światłowodowej.

http://www.atcom.pl

Sylwester KozakAtcom S.A. łączy bezprzewodowo

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.