AutoQ.pl ma być serwisem skierowanym zarówno do ośrodków nauki jazdy oraz ich obecnych i potencjalnych klientów. Zdobycie wiarygodnych informacji nie jest jednak najłatwiejsze.
AutoQ.pl to internetowa porównywarka cen kursów nauki jazdy oraz system zarządzania szkołą jazdy. Serwis umożliwia wyszukiwanie i porównywanie kilku tysięcy ofert ośrodków szkolenia kierowców z całej Polski. Bazy danych AutoQ obejmują kilkanaście największych miast Polski i stale poszerzamy ich zasięg. Planujemy udostępniać oferty ośrodków szkolenia kierowców ze wszystkich miast w Polsce. Można powiedzieć, że AutoQ to odpowiednik Ceneo dla usług szkolenia kierowców – czytamy na stronach projektu.
Projekt tworzony „własnymi siłami zespołu” został uruchomiony kilka na początku czerwca. Serwis zaczynał jako wyspecjalizowany CRM do publikacji katalogów cen i sprzedaży przez autoszkoły. Potem pojawił się pomysł by wykorzystać ten silnik do stworzenia wyszukiwarki i porównywarki cen usług kursów motoryzacyjnych.
Twórcy skupiają się obecnie na budowaniu bazy użytkowników.
Planujemy oglądalność na poziomie 20-30 tys. UV miesięcznie, interesuje nas specyficzna grupa odbiorców – zainteresowanych zrobieniem kursu nauki jazdy, szukających informacji o ofertach szkół jazdy. W Polsce takich osób jest około 500-550 tys. rocznie – informują twórcy.
Drugą grupą odbiorców serwisu są szkoły nauki jazdy oraz ich klienci (kursanci). AutoQ.pl umożliwia zarządzanie szkołą nauki jazdy oraz oferuje kursantom możliwość samoobsługi (rezerwacji i odwoływania terminów jazd, zamawiania godzin dodatkowych, etc.).
Istniejące serwisy zawierają szczątkowe dane o szkołach jazdy, w większości jedynie adresowe. My postanowiliśmy zgromadzić w jednym miejscu, uporządkować i udostępnić za pomocą naszego serwisu cenniki kursów nauki jazdy, które interesują klientów znacznie bardziej niż np. aktualny adres OSK – przekonują twórcy projektu.
Poza cennikami AutoQ przechowywać ma różne parametry ofert, dzięki czemu możliwe jest np. znalezienie kursów o najlepszym stosunku ceny do liczby godzin jazdy.
Dodatkowo dotarliśmy (tam, gdzie było to możliwe) do informacji o statystykach zdawalności absolwentów poszczególnych OSK. To bardzo trudno dostępne dane, część z nich nie jest najświeższa, ale pracujemy nad tym, aby takie informacje również pozyskać i udostępnić naszym użytkownikom – dodają twórcy.
AutoQ.pl zarabiać ma przede wszystkim dzięki subskrypcjom. Dla ośrodków szkolenia kierowców przygotowano trzy plany abonamentowe. „Plus” od 24 zł za miesiąc to publikacja oferty w serwisie, możliwość samodzielnego zarządzania cennikiem oraz otrzymywania zapytań ofertowych od użytkowników. „Partner” od 49 zł za miesiąc oferuje dodatkowo wyróżnienie oferty ośrodka przed pozostałymi szkołami oraz możliwość publikowania ofert specjalnych. „Pro” od 242 zł za miesiąc to dodatkowo dostęp do systemu zarządzania OSK (w pakiecie – do pięciu pojazdów, każdy dodatkowy kosztuje 9 zł netto za miesiąc) oraz promocja oferty przed pozostałymi szkołami.
Twórcy widzą również potencjał w „zarabianiu na leadach”, ale przyznają, że jest to bardziej skomplikowane. Nie ma więc konkretnych planów w tym temacie.
W planach twórców znajduje się natomiast stworzenie profili szkoły wraz z podsumowaniem całości jej cennika oraz możliwością zamieszczania komentarzy. Poszerzony ma zostać także zakres informacji na temat oferty oraz szkoły – w oparciu o dane zgromadzone w bazach AutoQ.pl (np. dzielnice, pojazdy na jakich odbywają się kursy).
Zapytaliśmy o możliwość podjęcia współpracy z partnerami.
Jesteśmy otwarci na propozycje. Naszym kluczowym celem w najbliższym okresie jest osiągnięcie wysokiej oglądalności serwisu, zatem potencjalny Partner powinien wnieść kompetencje w zakresie generowania ruchu do serwisu oraz e-marketingu – informują twórcy.
To tylko część recenzji. Całość znaleźć można na Wystartowali.pl.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.