Avista Media – praca dla dojrzałych

Opublikowano: 19 maja 2008. Kategoria: Bez kategorii. Tagi:

„45+” to nazwa nowego programu rekrutacyjnego, który rusza właśnie w spółce Avista Media z Wrocławia. Nabór dotyczy stanowisk konsultanta telefonicznego w rozbudowywanym sukcesywnie call center prowadzonym przez firmę.
„Profesjonalna obsługa klienta to dzisiaj jeden z głównych elementów decydujący o konkurencyjnej przewadze firm, dlatego w ostatnich latach konsultanci telefoniczni mogą liczyć na liczne oferty pracy. Chętnie przyjmujemy do pracy osoby dojrzałe z doświadczeniem życiowym, które jest pomocne w komunikacji interpersonalnej i obsłudze klientów przez telefon. Dodatkowo ważnym atutem starszych pracowników jest zaangażowanie. Zależy im na stałej i stabilnej pracy, a to jest bardzo ważne dla każdej firmy. ” – podkreśla Andrzej Sobczak, prezes Avista Media.
 
Liczba stanowisk w call centers między rokiem 2006 a 2007 wzrosła o 35,7 proc. – wynika z badań przeprowadzonych przez MasterPlan. Jest to  6,5 razy szybsze tempo wzrostu niż PKB w Polsce. Dynamiczny przyrost stanowisk w call center odnotowywany jest już od kilku lat. Wiąże się ze wzrostem sektora e-biznesu (internetowe biura podróży i e-sklepy) oraz zmianą preferencji klientów, którzy chcą wszystkie sprawy załatwić przez telefon i Internet. Między 2005 a 2006 liczba stanowisk wzrosła o 23,2 proc. czyli 3,9 razy. W tym kontekście rekrutacja pracowników na stanowiska konsultanta telefonicznego staje się dla wielu firm specjalizujących się w outsourcingu obsługi klienta i telemarketingu poważnym wyzwaniem.

Avista Media specjalizuje się w branży multimediów i obsłudze procesów biznesowych. Jej call center obsługuje klientów Telefonii Dialog, których w tej chwili jest ponad 440 tysięcy. Wrocławskie telefoniczne biuro obsługi klienta zatrudnia 140 konsultantów, a w najbliższym czasie planowana jest dalsza rozbudowa zespołu, szczególnie że strategia Avista Media przewiduje znaczne rozszerzenie działalności w zakresie telefonicznej obsługi klienta dla podmiotów zewnętrznych. W ciągu ostatnich miesięcy zatrudniono 40 osób, a rozpoczęta właśnie akcja rekrutacyjna ma wyłonić 80 nowych konsultantów ze szczególnym uwzględnieniem programu „45+” aktywizacji zawodowej osób dojrzałych. Osoby te rozpoczną pracę w nowej siedzibie w odrestaurowanym dziewiętnastowiecznym kompleksie przemysłowym w okolicach Bielan Wrocławskich. 

Program „45+” Avista Media koresponduje wyraźnie z opracowywanym programem rządowym aktywizacji zawodowej osób w wieku 50 plus „Solidarność Pokoleń”. Z danych statystycznych wynika, że Polska ma najgorszy wynik w Unii Europejskiej jeżeli chodzi o zatrudnienie osób w tym wieku. Tylko 25 procent osób spośród pięćdziesięciopięciolatków pracuje. Niestety rządowy program jest nadal w fazie konsultacji społecznych i ustaleń. Nie ma żadnych zasad ustalających pomoc państwa dla przedsiębiorców zatrudniających osoby starsze.

„Problem zatrudnienia osób po czterdziestce wydaje nam się ważny, dlatego uruchomiliśmy własny program, nie czekając na wprowadzenie przez rząd rozwiązań systemowych i zapowiadane ulgi” – mówi Andrzej Sobczak. „Zapotrzebowanie na konsultantów telefonicznych stale rośnie, dlatego liczymy, że przeszkolenie starszych osób będzie doskonałym sposobem na zwiększenie zatrudnienia. W Avista Media stawiamy przede wszystkim na szkolenia i jasne kształtowanie ścieżki kariery, a to daje szansę każdemu bez względu na wiek.”

Elastyczne godziny pracy w Avista Media umożliwiają dostosowanie zatrudnienia do życiowych obowiązków co jest zbieżne z propozycją Ministerstwa Pracy, aby promować pracę osób starszych w niepełnym wymiarze godzin i dostosować warunki pracy pracowników po pięćdziesiątce do ich potrzeb i możliwości. Każdy nowy pracownik Avista Media przechodzi system szkoleń obejmujący zarówno zagadnienia merytoryczne, jak i komunikacyjne oraz obsługę komputera. Zakres szkoleń zostanie dostosowany do potrzeb nowych pracowników.

Hanna LaskowskaAvista Media – praca dla dojrzałych

Podziel się!

O autorze

hania