Społeczne korzyści wynikające z korzystania z internetu są o wiele większe niż koszty – wynika z opinii ekspertów. E-mail, serwisy społecznościowe i inne narzędzia online, które pozwalają na tworzenie i pogłębiane więzów społecznych mają w ich opinii ogromne znaczenie dla jakości relacji międzyludzkich.
Internet kwestionuje bariery tradycyjnej komunikacji między ludźmi – odległość geograficzną, czy tą związaną z czasem. Wspiera również dzielenie się informacjami. I choć korzystanie z niego ma również negatywne aspekty to pozytywne mają o wiele większe znaczenie i wpływ na użytkowników. Tak przynajmniej twierdzą osoby, które wzięły udział w badaniu przeprowadzonym przez amerykańskie instytucje Pew Research Center’s Internet & American Life Project oraz Elon University’s Imagining the Internet Center. W badaniu uczestniczyło 895 „technologicznych specjalistów i krytyków”.
Większość badanych chętnie dzieliła się swoimi pozytywnymi opiniami na temat możliwości jakie daje internet. Przekonywała, że szansa na tworzenie i podtrzymywanie relacji międzyludzkich jest nie do przecenienia. I choć wskazywano również na możliwe problemy takie jak wykorzystywanie serwisów społecznościowych, czy e-maili do wyrządzania krzywdy, czy zaniedbywanie relacji bezpośrednich (twarzą w twarz) – to aż 85 proc. respondentów zgodziło się z opinią, że internet jest przede wszystkim pozytywną siłą w ich społecznym świecie.
Badani wskazywali również, że internet obniżył koszty komunikacji – przekonywali, że wymaga ona mniej nakładów finansowych i czasowych. Jedną z ważniejszych zalet jest oczywiście podważenie znaczenia geograficznej odległości – możemy szybko kontaktować się nawet z osobami mieszkającymi w bardzo odległych miejscach.
W raporcie z badań znaleźć możemy również opinię, że podobnie jak inne formy komunikacji tak i ta zapośredniczona przez sieć ulega ewolucji. Definiujemy na nowo pojęcia takie jak prywatność, czy przyjaźń. Być może trzeba będzie skonstruować nowe kategorie „przyjaźni”, czy związanej z brakiem kontaktów online depresji – zastanawiali się respondenci.
Eksperci wskazywali również na możliwe drogi rozwoju sposobów rozwijania społecznych relacji przez internet. Podkreślali znaczenie nowych technologii – takich jak holograficzne wyświetlacze, czy rozwój sieci semantycznych – a nawet, w przyszłości – telepatii.
Warte odnotowanie jest również zdanie konkludujące raport. Wielu ekspertów przyznało, że technologia zmienia się szybko ale ludzka natura nie rozwija tak zawrotnie. I chyba dobrze o tym nie zapominać – również projektując rozwiązania e-biznesowe.
Więcej informacji na temat badania znaleźć można pod tym adresem.
Wpisy promowane
- Zaplanuj świąteczne wydatki dla pracowników – Jak wybrać idealny prezent?Święta Bożego Narodzenia to czas, który w wielu firmach wiąże się nie tylko z magią i wspólnymi świętowaniem, ale również ...
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- Salesforce Shopping Index Q1 2024 – kupujący oszczędzająi odkładają zakupy na późniejW pierwszym kwartale roku dane dotyczące zakupów pokazują nieoczekiwane zwroty akcji. Spodziewaliśmy się obniżek stóp procentowych, ale teraz, gdy inflacja ...
- Nowa integracja z Przelewy24 dostępna dla Klientów Shoper w ramach usługi Shoper PłatnościShoper oraz PayPro SA, właściciel marki Przelewy24, ogłaszają współpracę. Sprzedawcy zyskają możliwość korzystania z usług dodatkowego dostawcy w ramach Shoper ...
- MAKRO Companion: nowa aplikacja dla gastronomiiMakro Companion to najnowsza aplikacja mobilna Grupy METRO dedykowana branży HoReCa. Jej głównym celem jest ułatwienie i przyspieszenie procesu zamawiania ...
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.