Bankier.pl S.A., niezależna spółka mediowa z segmentu nowych technologii, specjalizująca się w tematyce finansowej, przedstawiła dziś szczegóły pierwszej publicznej oferty akcji. Spółka zaoferuje inwestorom 1,5 mln akcji serii I oraz do 1,85 mln walorów należących do obecnych akcjonariuszy.
Zarząd spółki prognozuje, że dynamika wzrostu zysku netto przekroczy w tym roku 100%, a przychodów ze sprzedaży 45% w porównaniu do roku ubiegłego.
Zapisy na akcje przyjmowane będą między 2 a 6 czerwca w Punktach Obsługi Klienta Domu Maklerskiego IDMSA – oferującego. Subskrypcję poprzedzi book-building w dniach 29-31 maja.
Bankier.pl działa w segmencie finansowych mediów internetowych – najwyżej wycenianej części rynku medialnego. Spółka jest jednym z pierwszych rentownych przedsięwzięć internetowych w Polsce. Wyniki finansowe Bankier.pl ulegają systematycznej poprawie. Przychody Spółki od 2003 roku wzrosły ponad trzykrotnie, a od 2004 roku osiąga ona zysk netto. W tym roku Zarząd zapowiada, że przychody wzrosną do ponad 9 mln zł, a zysk netto wyniesie 710 tys. zł. Zdaniem zarządu plany inwestycyjne przyczynią się do dalszego dynamicznego wzrostu rentowności firmy w kolejnych latach.
„Celem prowadzonej obecnie oferty publicznej jest pozyskanie środków na wzmocnienie naszej pozycji lidera w finansowym segmencie Internetu oraz dalszy dynamiczny rozwój” – powiedział Tomasz Jażdżyński, Prezes Zarządu Bankier.pl. Ze względu na efekty skali związane z rosnącymi przychodami oraz wzrostem udziału w przychodach z pośrednictwa sprzedaży produktów finansowych w 2006 roku poprawimy wskaźniki rentowności operacyjnej i rentowności EBITDA. Jestem przekonany, że współudział w przedsięwzięciach Bankier.pl S.A. umożliwi wszystkim inwestorom ponadprzeciętny zwrot z inwestycji” – dodaje Prezes Tomasz Jażdżyński.
Bankier.pl zamierza pozyskać z rynku do 12,3 mln zł. Pozyskane środki z emisji akcji zostaną w całości przeznaczone na inwestycje. Ich celem będzie przede wszystkim rozwój portalu, który odbywać się będzie poprzez tworzenie przez Spółkę nowych serwisów i kanałów dystrybucji (do 2,5 mln złotych) oraz akwizycje (do 8,8 mln zł). Celem akwizycji będzie konsolidacja serwisów internetowych posiadających treści i usługi finansowe uzupełniające ofertę Bankier.pl. Zarząd nie wyklucza również przejęć w innych segmentach charakteryzujących się podobną grupą docelową. Rozwój portalu i w konsekwencji wzrost jego popularności, powodują konieczność inwestycji w infrastrukturę techniczną. Na ten cel Spółka zamierza przeznaczyć do 1 mln zł.
Realizacja celów emisyjnych została już rozpoczęta. Spółka podpisała umowę w sprawie przejęcia specjalistycznego serwisu PRNews.pl poświęconego przede wszystkim finansowym usługom elektronicznym oraz marketingowi i PR instytucji finansowych. Zawarta umowa gwarantuje Bankier.pl wyłączność na przejęcie serwisu PRnews.pl do końca br.
Oferta publiczna skierowana jest zarówno do inwestorów instytucjonalnych, jak i indywidualnych. Bankier.pl przygotował dla nich program lojalnościowy, w ramach którego udostępni bezpłatnie usługi informacyjne „Bankier SMS”. Mogą z niego korzystać wszyscy akcjonariusze Spółki, którzy nabędą akcje w ofercie publicznej za kwotę powyżej 5.000 zł.
Inwestorom, którzy złożą deklaracje nabycia akcji Bankier.pl w procesie book-building´u, będą przysługiwały preferencje przy przydziale akcji. Preferencje polegają na dwukrotnie większej alokacji zapisów, czyli analogicznie dwukrotnie mniejszej redukcji zapisów na akcje w stosunku do inwestorów nie objętych preferencjami.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.