Bankier.pl popularny wśród dziennikarzy

W zrealizowanym przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia badaniu portal Bankier.pl został uznany przez dziennikarzy ekonomicznych za najbardziej popularne źródło internetowe. W badaniu wzięli udział dziennikarze reprezentujący wszystkie kategorie mediów: prasę, telewizję, radio, portale i wortale tematyczne oraz przedstawiciele agencji informacyjnych. Jest to już drugi raz na przestrzeni roku gdy portal Bankier.pl został wyróżniony w niezależnym badaniu pierwszym miejscem w kategorii mediów internetowych dostarczających informacji z obszaru ekonomii, giełdy i finansów.
Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia od kilku lat prowadzi badania opinii dziennikarzy specjalizujących się w tematyce ekonomicznej i branżowej, w tym także dziennikarzy zajmujących się Giełdą i spółkami giełdowymi. Badanie Opinie dziennikarzy na temat spółek giełdowych indeksu WIG20 miało charakter ilościowo-jakościowy i zostało zrealizowane metodą bezpośrednich wywiadów z dziennikarzami, oraz poprzez ankietę on-line. W badaniu wzięli udział dziennikarze reprezentujący wszystkie kategorie mediów: prasę, telewizję, radio, portale i wortale tematyczne oraz przedstawiciele agencji informacyjnych.

Z badania dowiadujemy się, że najważniejszym źródłem informacji dla dziennikarzy z podanych kategorii mediów jest Internet (87% wskazań) drugim wysoko cenionym źródłem informacji jest Prasa (73,9% wskazań) na dalszych pozycjach: Radio (28,3% wskazań) oraz Telewizja (28,3% wskazań). Wyniki te w dość wyraźny sposób podkreślają rolę Internetu, który od kilku lat buduje coraz silniejszą pozycję medium nie tylko charakteryzującego się szybką, ale także merytoryczną i opiniotwórczą informacją.

Wśród adresów stron internetowych z których dziennikarze czerpią informacje ekonomiczne i nt. giełdy oraz spółek giełdowych najczęściej wymieniany był portal Bankier.pl (39,1% wskazań). Bankier.pl wyprzedził strony internetowe w pełni poświęcone tematyce giełdowej jak strona Giełdy Papierów Wartościowych – Gpw.pl (37,0% wskazań), a także strony internetowe wydawnictw tematycznych: Pb.pl (34,8% wskazań) oraz Parkiet.com.pl (32,6% wskazań). Na kolejnych miejscach piątym i szóstym wśród stron internetowych odwiedzanych przez dziennikarzy znalazły się Onet.pl (17,4% wskazań) i Money.pl (15,2% wskazań).

– Bardzo nas cieszy fakt, że w kolejnym badaniu wśród dziennikarzy zajmujących się tematyką ekonomiczno-finansową zostaliśmy wyróżnieni jako najbardziej popularne źródło internetowe w kraju – mówi Marcin Dziadkowiak, redaktor naczelny portalu Bankier.pl W przeciwieństwie do naszej konkurencji nie ograniczamy się tylko do agregacji treści, nasze artykuły są uzupełniane fachowymi komentarzami ekspertów, zarówno w postaci pisanej jak i podcastów audio czy też materiałów video – dodaje Dziadkowiak

Wpisy promowane

Zobacz ofertę Wpisów promowanych.

Wydarzenia

- wydarzenie stacjonarne - wydarzenie online

Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!

Przewijanie do góry