Baza witryn sektora publicznego

Opublikowano: 5 lutego 2002. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Na stronach serwisu eGov.pl prowadzona będzie baza wyróżniających się witryn internetowych instytucji sektora publicznego – ministerstw, urzędów centralnych, urzędów wojewódzkich i marszałkowskich oraz samorządów.

W chwili obecnej praktycznie wszystkie jednostki administracji rządowej oraz ponad 1200 gmin i 260 powiatów posiada strony internetowe. Większość z nich zawiera jednak jedynie podstawowe informacje o charakterze wizytówkowym, brak jest bardziej złożonej interakcji z internautami, nie ma zaimplementowanych praktycznie żadnych mechanizmów transakcyjnych.

Akcja ta ma za zadanie stworzenie bazy „najlepszych wzorców” z zakresu możliwości wykorzystania Internetu w polskiej administracji rządowej i samorządowej.

Spis ten został zainaugurowany przez oficjalną stronę miasta Elbląga – http://www.elblag.pl. Jest ona prowadzono przy współpracy z Urzędem Miejskim w Elblągu.

Utrzymany w ciekawej konwencji graficznej serwis stał się prawdziwą bramą do stron internetowych instytucji działających na terenie Elbląga i okolic. Jest on bardzo często aktualizowany.
Oprócz zawartości znajdującej się zwykle na stronach samorządowych (informacje o mieście, informacje turystyczne, biznes w regionie) znaleźć tutaj można również informacje użyteczne dla niepełnosprawnych oraz Elbląską Gazetę Internetową (portEl.pl). Ciekawostką jest także zaimplementowany mechanizm przetargów (giełda), w których mogą wziąć udział mieszkańcy miasta. Prawdziwą perełką serwisu jest Wirtualna Mapa Elbląga. Korzystając ze zwykłej przeglądarki można nie tylko wyszukać konkretną ulicę, ale również znaleźć interesującą nas instytucję.

http://www.eGov.pl
http://www.eGov.pl/poleca/elblag/dokument.php

Sylwester KozakBaza witryn sektora publicznego

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.