Od 20 stycznia klienci serwisu księgowości internetowej www.ifirma.pl mogą bezpłatnie składać przez internet deklaracje podatkowe do urzędów skarbowych, nawet jeśli nie posiadają własnego, osobistego podpisu elektronicznego. Dokumenty podpisują w ich imieniu upoważnieni pracownicy spółki Power Media S.A.
Przedsiębiorcy zarejestrowani w serwisie www.ifirma.pl mogą bezpłatnie składać drogą elektroniczną następujące deklaracje: VAT-7, VAT-7K, PIT-4R oraz PIT-11, a także rozliczenie roczne za pośrednictwem serwisu www.pitroczny.pl. – Zainteresowanie usługą jest bardzo duże i ciągle rośnie – mówi Andrzej Parszuto, wiceprezes Power Media S.A. – W okresie pilotażowym w grudniu 2008 roku blisko 10 proc. użytkowników serwisu ifirma.pl złożyło dokumenty ZAW-E1 i ZAW-E2. Upoważniają one przedstawicieli Power Media S.A. do podpisywania deklaracji skarbowych ich własnym, osobistym e-podpisem. Liczba złożonych upoważnień zwiększa się z dnia na dzień.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów od początku tego roku podatnicy mogą wysyłać do urzędów przez internet ponad 80 różnych formularzy PIT, CIT i VAT. Według danych Ministerstwa Gospodarki w grudniu ubiegłego roku było wydanych około 180 tys. kwalifikowanych certyfikatów. – Z naszych obserwacji wynika jednak, że z e-deklaracji najrzadziej korzystają małe firmy, dla których barierą jest cena podpisu elektronicznego, który kosztuje około 300-400 złotych rocznie. Dla tej grupy przedsiębiorców usługa e-Deklaracje w ifirma.pl jest doskonałym rozwiązaniem – podkreśla wiceprezes Andrzej Parszuto.
Aby skorzystać z usługi e-Deklaracje, należy wygenerować w serwisie www.ifirma.pl dokumenty ZAW-E1 i ZAW-E2. Są to zawiadomienia do urzędu skarbowego o zamiarze składania deklaracji w formie elektronicznej oraz o osobie upoważnionej do składania i podpisywania e-deklaracji. – W firmie Power Media osobisty e-podpis posiadają trzy osoby. Dzięki temu deklaracje podatkowe naszych użytkowników zawsze będą poświadczone podpisem elektronicznym – zaznacza Andrzej Parszuto.
Wydrukowane dokumenty ZAW-E1, po jednym dla każdej z upoważnionych osób, podatnik musi złożyć osobiście do naczelnika urzędu, natomiast zawiadomienia ZAW-E2 przekazują do skarbówki drogą elektroniczną upoważnieni przedstawiciele firmy Power Media. – Generowanie upoważnień zajmuje najwyżej kilka minut – mówi wiceprezes Andrzej Parszuto. – Użytkownicy serwisu ifirma.pl muszą jednak pamiętać, że urząd skarbowy ma miesiąc na wystawienie zaświadczenia ZAS-E. Potwierdza ono zgodność danych w dokumentach ZAW-E1 i ZAW-E2.
Z chwilą otrzymania z urzędu skarbowego potwierdzenia ZAS-E użytkownik ifirma.pl może korzystać z możliwości składania drogą elektroniczną własnych dokumentów skarbowych.
Opisany powyżej proces ilustruje schemat:
Uruchomienie usługi e-Deklaracje wzmacnia pozycję firmy Power Media jako lidera księgowości internetowej. Notowana na GPW spółka wzmocniła ostatnio markę www.ifirma.pl poprzez uruchomienie nowej wersji serwisu, wzbogaconego o nowe funkcjonalności, uruchomienie bloga eksperckiego blog.ifirma.pl, wortalu biznesowego www.CafeBiz.pl, nawiązanie strategicznych umów partnerskich m.in. z bankiem BZWBK oraz kampanię reklamową w mediach.
– Z badań Eurostatu wynika, że aż 92 proc. polskich firm posiada dostęp do internetu. Pod tym względem nie odbiegamy od europejskiej średniej – mówi Andrzej Parszuto. – Jeszcze kilka lat temu e-deklaracje były tylko nowinką, dziś mogą z nich korzystać polscy internauci. Już wkrótce rozliczenia z urzędami skarbowymi odbywać się będą drogą elektroniczną. Rozwijana przez nas platforma www.ifirma.pl wspiera ten proces.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.